آی تی ایران - دبیر عالی شورای فناوری اطلاعات کشور گفت: جوانان موتور اصلی فناوری اطلاعات هستند و ما باید زمینه حضور جوانان را فراهم کنیم. مهندس عبدالمجید ریاضی ‌در ششمین نمایشگاه برق و الکترونیک و کامپیوتر فارس در شیراز افزود: باید سعی کنیم تا در کنار اینگونه نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی نیز راه‌اندازی کنیم تا زمینه برای حضور گروهی دانش‌آموزان در این مکان‌ها و آشنایی آنها با فناوری جدید فراهم شود.

دبیر شورای فناوری اطلاعات کشور گفت: در تلاش هستیم تا فناوری اطلاعات را در سه مقوله «زیرساخت‌های اساسی، کاربردها و کاربرها» به‌پیشرفت خوبی برسانیم.

مهندس ریاضی افزود: باید با برنامه روی این سه موضع کار شود و سعی شود هر سه مورد را به صورت متعادل و متوازن ارتقا دهیم.

دبیر شورای فناوری اطلاعات کشور افزود: ما ناگزیریم تا در این زمینه و در همه سطوح با دنیا تعامل داشته باشیم و نمی‌توان از فناوری اطلاعات صحبت کرد، اما در جریان پیشرفت آن در دنیا قرار نداشت.

وی گفت: در رابطه با نظام فناوری اطلاعات کشور تعداد زیادی سند موجود است و در حقیقت هر کس که‌توانسته یک سند نوشته و کنار گذاشته و افراد بسیاری نیز روی آنها کار کرده‌اند، اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

دبیر شورای فناوری اطلاعات کشور افزود: ما حدود ۴۷سند راهبردی اطلاعات در کشور داریم و این در حالی است که این اسناد در کشورهای پیشرفته حدود ۳۰صفحه است که در آن مسیر حرکت به روشنی مشخص شده است.

وی نبود مدیریت یکپارچه در تهیه سند اطلاعاتی کشور را عامل این معضل دانست.