همزمانی روز جهانی «کودک و رسانه» با آخرین روز هفته بر پخش فیلم‌های سینمایی شبکه‌ها تاثیرگذار بوده است و با وجود آن که برنامه‌های تخصصی چون «سینما چهار» و«سینما یک» به پخش فیلم‌های معمول خود در هفته جاری ادامه می‌دهند، اما نمی‌توان منکر بالا رفتن تعداد فیلم‌های کودک در این هفته شد. فیلم‌ سینمایی «آخرین موج» امشب ساعت ۲۲ در قالب «سینمایک» از شبکه اول سیما پخش می‌شود. این فیلم محصول کشور استرالیا است و توسط پیتر ویر کارگردانی شده‌ است. آخرین موج ماجرای دفاع یک وکیل دادگستری به نام دیوید برتون است که در دفاع از پنج بومی‌ استرالیایی با نقاط مبهم و اتفاقات غریبی مواجه می‌شود.

شبکه دو سیما فیلم «خانواده مافیایی» را امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تکرار می‌کند. این فیلم را آنتونی کالدارلا کارگردانی کرده است و در آن، سال‌مازوتا در نقش فرانک،‌ لئوروسی (ویتو)، رابرت کاستانزو (آنتونیو) و جانی ویلیامز (دنی دفینو) نقش‌آفرینی می‌کنند.

این شبکه‌ همچنین جمعه، به مناسبت روز جهانی کودک و تلویزیون فیلمی مناسب با این گروه سنی را پخش خواهد کرد که تا لحظه چاپ این گزارش نام آن مشخص نشده است.

شبکه سه سیما، فردا ساعت ۲۲ و۳۰ دقیقه، فیلم سینمایی «نفرین مجسمه سیاه» به کارگردانی تام دی را پخش می‌کند.

سباستین کوچ، فوچونگ،هی یو و فویی لو بازیگران این فیلم فرانسوی هستند.

فیلم «بادل» ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه جمعه از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم هندی به کارگردانی راج کانوار در سال ۱۹۸۵ در ایالت پنجاب هندوستان اتفاق می‌افتد.

شبکه سه همچنین امشب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فیلم «پیمان هالکرافت» را پخش می‌کند. این فیلم به کارگردانی تن فرانکن هیمر، پایان جنگ جهانی دوم و زمان شکست هیتلر را به تصویر می‌کشد.

فیلم «آماتور» به کارگردانی کریستوف کیشلوفسکی، ساعت ۲۰ و ۳۵ دقیقه جمعه به روی آنتن شبکه چهار می‌رود. این فیلم محصول سال ۱۹۷۹ لهستان است و داستان کارگری جوان را روایت می‌کند که در کارخانه‌ای زندگی می‌کند. جری استار، ماگلورزاتا زابکووسکا و اوا پوکاس از جمله بازیگران این فیلم هستند.

شبکه تهران پنج‌شنبه ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه سینمایی «قهرمان کوچک» به کارگردانی مشترک کریستوفر ریو و دانیل پیر را پخش می‌کند. رابین ویلیامز، راب رانیز و برایان دنی از جمله صداپیشگان این فیلم هستند.

این شبکه همچنین امشب ساعت ۳۰ دقیقه بامداد سینمایی «سفر بخیر» را به روی آنتن می‌برد. این فیلم محصول کشور فرانسه است و توسط جین پل راپنیو کارگردانی شده است.