«زن دوم» محمدرضا فروتن مقابل دوربین رفت

فیلمبرداری «زن دوم» به کارگردانی سیروس الوند روز گذشته، سه‌شنبه، در کافه «کاخ نیاوران» آغاز شد و گروه فیلمبرداری روز گذشته، برای ادامه فیلمبرداری راهی شمال کشور شدند.

در این سکانس محمدرضا فروتن و نیکی کریمی حضور داشتند و در سکانس‌های شمال نیز که طی پنج روز فیلمبرداری خواهد شد، این دو بازیگر مقابل دوربین می‌روند. پیش‌بینی گروه برای فیلمبرداری «زن دوم» تا دو ماه آینده است و گروه بعد از فیلمبرداری سکانس‌های شمال به ترتیب فیلمبرداری را در تهران، شیراز، قشم و... ادامه خواهند داد. به گزارش ایسنا، در گروه بازیگران «زن دوم» آناهیتا نعمتی، امیر آقایی و سحر ذکریا نیز حضور دارند. شب‌های بیضایی، وولف، پاموک و موتزارت برگزار می‌شوند

شب‌های بهرام بیضایی، ویرجینیا وولف، اورهان پاموک و وولفگانگ آمادئوس موتزارت برگزار می‌شوند.

به‌ گزارش ایسنا، این برنامه‌ها در بزرگداشت بیضایی نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و فیلم‌ساز، وولف، نویسند‌ه انگلیسی،، موتزارت، موسیقی‌دان اتریشی، و پاموک، نویسنده ترک برنده نوبل ۲۰۰۶، به‌ترتیب در روزهای پنجم، ششم، هفتم و بیستم دی‌ماه برگزار می‌شوند. مسوولیت برگزاری برنامه‌های بیضایی، وولف و پاموک بر عهده مجله «بخارا» است و برنامه شب موتزارت را نشر ثالث برگزار می‌کند که سه برنامه اول در خانه هنرمندان ایران و برنامه موتزارت در محل نشر یادشده برپا خواهند شد. بهرام بیضایی متولد ۱۳۱۷ است، که در کارنامه‌اش نمایشنامه‌هایی همچون: «پهلوان اکبر می‌میرد»، «اژدهاک»، «گمشدگان»، «ندبه» و فیلم‌هایی همچون: «رگبار»، «غریبه و مه»، «کلاغ»، «چریکه تارا»، «مرگ یزدگرد»، «باشو غریبه کوچک»، «شاید وقتی دیگر»، «مسافران» و «سگ‌کشی» به‌چشم می‌خورند. همچنین ویرجینیا وولف که از جمله آثار او می‌توان به: «خانم دالووی»، «به‌سوی فانوس دریایی»، «موج‌ها» و‌ «اتاقی از آن خود»اشاره کرد. در کارنامه اورهان پاموک آثاری چون: «سودت بیگ و پسرانش»، «خانه ساکت»، «قلعه سفید»، «کتاب سیاه»، «زندگی نو»، «نام من قرمز است»، «برف» و «استانبول» از کتاب‌های منتشرشده این نویسنده هستند. اما موتزارت (۱۷۵۶، ۱۷۹۱) از نابغه‌های موسیقی و از بزرگ‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود. او در زندگی بسیار کوتاه خود بیش از ۶۰۰ شاهکار موسیقی در سبک اپرا، سمفونی، کنسرت، کلیسایی، سونات، دیورتیم و ... از خود باقی گذاشت.

جشن شب یلدا

در خانه پیشکسوتان هنر برپا می‌شود

همزمان با نزدیک شدن فصل زمستان و شب یلدا، خانه پیشکسوتان هنر نیز اقدام به برگزاری جشنی به مناسبت بلندترین شب سال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم جشن شب یلدا ساعت ۱۹ فردا در خانه پیشکسوتان هنر برگزار می‌شود و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. هدف از این برنامه پاسداشت حرمت و ارزش‌های بزرگان هفت هنر و نزدیکی و همدلی هنرمندان جوان و پیر است.خانه پیشکسوتان هنر امید دارد گردهمایی هنرمندان نسل جدید و قدیم نهادینه شود و این همدلی فقط محدود به شب یلدا نشود و هنرمندان جوان در همه عرصه‌ها حامی‌نسل‌های قبلی باشند. مراسم شب یلدا در خیابان دروس، بلوار شهرزاد، خیابان یارمحمدی،

بن بست فردوس برپا می‌شود.