تجاوز به حریم خصوصی مردم از مصادیق فساد فی‌‏الارض است

فرمانده نیروی انتظامی‌گفت: تجاوز به حریم خصوصی مردم غیر قابل قبول و از مصادیق فساد فی‌‏الارض است. سردار اسماعیل احمدی‌‏مقدم، دیروز در حاشیه همایش فصلی فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در تجاوز به عنف معمولا افراد به دلیل حفظ آبرو، از شکایت کردن خودداری می‌‏کنند و حتی در بسیاری موارد سایر افراد خانواده نیز از وقوع چنین جرمی‌بی‌‏اطلاع هستند.

فرمانده نیروی انتظامی‌در پاسخ به سوالی مبنی بر علت ارائه مبلغ گردش مالی CD منتسب به یک بازیگر گفت: هدف از ارائه این مبلغ، اعلام خطرهایی بود که در این زمینه افراد را تهدید می‌‏کند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی افراد سودجو به حریم خصوصی افراد به ویژه افراد مشهور وارد شده و با تهیه چنین CD‌‏‌هایی منافع اقتصادی خود را دنبال کنند.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: امروز دام‌‏های فراوانی در مسیر خانواده‌‏ها به ویژه جوانان گسترده شده که هرگونه اطلاع‌‏رسانی در این زمینه مفید و موثر است.

وی افزود: نیروی انتظامی‌در مدارس، نمایشگاه‌‏هایی را برای آگاهی جوانان برگزار کرده است تا این افراد هر چه بیشتر از خطرات و لغزش‌‏های موجود آگاه شوند.

وی افزود: خانواده‌‏ها باید هوشیار باشند و در قوانین نیز باید مقررات حقوقی سخت‌‏تری، برای افرادی که از خانواده‌‏ها سلب آبرو می‌‏کنند، تدوین شود.

احمدی‌‏مقدم با اشاره به تدوین پیش‌‏نویس طرحی در جهت برخورد قاطع با افرادی که به حریم خصوصی مردم وارد می‌شوند گفت: ما در این پیش‌‏نویس که در کمیسیون قضایی مجلس است، خواستار اجرای مجازات شدید برای افرادی که اقدام به انتشار CD‌های تجاوز به عنف می‌‏کنند شده‌ایم و قطعا تصویب و اجرای چنین طرحی موارد این جرم را کاهش می‌‏دهد.

وی گفت: تهیه و انتشار چنین CD‌هایی از مصادیق فساد فی‌‏الارض است و باید به شدیدترین شکل با آن برخورد کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی‌افزود: طرح پیش‌‏نویس مذکور با یک یا دو فوریت در مجلس، در برقراری و ارتقای امنیت حریم خصوصی مردم بسیار موثر است.

فرمانده نیروی انتظامی‌در خصوص تغییر سرپرست پلیس راه گفت: وی افسر تلاشگری است، اما حکم ایشان سرپرستی بوده و ما برای پلیس راه فرمانده منصوب خواهیم کرد.

احمدی‌‏‌‏مقدم خاطرنشان کرد: پیگیری حقوق مردم امری مسلم است و در موضوع خودروهای ۴۰۵ نیز پیگیری‌‏های لازم از سوی پلیس صورت گرفته و مجموعه‌‏ای تحت عنوان ایکاپول متشکل از پلیس و ایران‌‏خودرو در خصوص مشکلات خودروها فعالیت خواهند کرد.