کلاهبرداران حرفه‌ای هنگام خرید طلا دستشان رو شد!

دو زن و مرد کرمانشاهی که از سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای بودند، هنگام خرید طلا با چک جعلی توسط پلیس «فومن» دستگیر شدند.

به گزارش پلیس، ماموران مدیریت آگاهی «فومن» استان گیلان در پی کسب گزارشی مبنی بر اینکه دو زن و مرد با دو فقره چک جعلی به مبلغ ۵۰۰‌هزار تومان قصد خرید طلا از یک جواهرفروشی را دارند، بلادرنگ خود را به مغازه مذکور رساندند. بنابراین گزارش، ماموران پلیس پس از دستگیری متهمان تحقیقات خود را از آنها آغاز کردند و متهمان در جریان بازجویی‌ها به چاپ اسناد و چک‌پول‌های جعلی اعتراف کردند.

پلیس با هماهنگی مقامات قضایی از منزل متهمان بازرسی بعمل آورد و تعداد ۱۱ قطعه کارت شناسایی جعلی با عکس متهم و اسامی گوناگون ممهور به مهر آموزش و پرورش استان کرمانشاه و ۱۰ برگ چک جعلی که ۷ برگ آن مورد استفاده قرار گرفته بود، کشف کرد. همچنین، یک‌دستگاه کامپیوتر با متعلقات، یک‌دستگاه اسکنر، یک‌دستگاه چاپگر، یک جلد سند ازدواج و چند فقره اموال مسروقه، یک‌دستگاه جاروبرقی، یک دستگاه تلویزیون رنگی و یک‌دستگاه پخش سی‌دی نیز کشف شد. کشف ۵ قطعه شمش طلا در بازرسی از خودرو مظنون

ماموران هنگ مرزی «مریوان» در بازرسی از یک خودرو پیکان، پنج قطعه شمش یک کیلویی طلا و تعداد زیادی النگو، دستبند و ... کشف کردند.

۲۶ آذر ماه سال‌جاری، ماموران پلیس حین بازرسی از خودروهای عبوری در مریوان به یک دستگاه خودرو پیکان مظنون شده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

بر این اساس ماموران در صندوق عقب خودرو، پنج قطعه شمش یک کیلویی طلا به همراه ۵۸ عدد النگو، ۳۷ دستبند، ۱۳ گوشواره، ۱۰ رشته گردنبند و ۱۰ حلقه انگشتر کشف کردند.

در این حال راننده و سرنشین دیگر خودرو پس از دستگیری اظهار کردند که طلا و زیورآلات متعلق به شخص دیگری است. ماموران در حال بازجویی از دو متهم دستگیر شده بودند که فردی با خودرو پژو «۴۰۵» خود به ماموران مراجعه و اعلام کرد که طلاجات متعلق به او است. این مرد که مشخص شد همان «ایوب» است، پیشنهاد یک‌میلیون تومان رشوه به ماموران کرد که پس از ممانعت ماموران از دریافت آن، وی نیز بازداشت و به همراه دو متهم دیگر و طلاجات مکشوفه به مقر پلیس منتقل شد.

دستگیری «توفان» که سه سال تحت تعقیب پلیس آگاهی کرج بود

«قاسم توفان» که به مدت سه سال تحت تعقیب پلیس آگاهی کرج بود، سرانجام دستگیر شد.

سرهنگ مجید بزمون، فرمانده انتظامی کرج در تشریح این پرونده اظهار کرد: این متهم ۲۷ ساله، در حالی که سه سال پیش به جرم زورگیری، اخاذی و سرقت به عنف توسط کارآگاهان پلیس آگاهی کرج دستگیر شده بود، در فرصتی به همراه همدستانش موفق به فرار شد.

وی افزود: بدین ترتیب به‌رغم تلاش گسترده ماموران در آن زمان و با وجود دستگیری ۶ همدست متهم متواری، هیچ اثری از او پیدا نشد تا سرانجام ماموران آگاهی فردیس که از طریق شبکه مخبرین از آغاز فعالیت مجدد «قاسم» که از اراذل و اوباش منطقه بود، مطلع شدند برای شناسایی مخفیگاه وی وارد عمل شدند.

سرهنگ بزمون ادامه داد: این در حالی بود که متهم اغلب اقدام به تغییر محل سکونت خود کرده و یا این که هر بار پیش از حضور پلیس در محل متواری می‌شد. به گفته وی، در ادامه تعقیب و گریزها، ماموران این بار با طرح یک معامله صوری مواد مخدر توانستند این متهم را برای شرکت در معامله ترغیب کنند، به طوری که پس از چندین بار تغییر محل قرار و جلب اعتماد وی، سرانجام موفق شدند متهم اصلی این پرونده به اتفاق دو متهم دیگر به هویت «مجید» و «محمد» که هر دو از مجرمان سابقه‌دار بودند را در منطقه ملارد دستگیر کنند. فرمانده انتظامی کرج خاطرنشان کرد: هر سه متهم که دارای سوابق متعدد مجرمیت بوده و در میان ساکنان منطقه فردیس ایجاد رعب و وحشت می‌کردند، با رای مرجع قضایی در محل چرخانده شدند تا علاوه بر درس عبرت برای سایر افراد شرور، آن عده از ساکنان منطقه نیز که شکایتی از متهمان دارند موفق به شناسایی آنها شوند.

متهم به قتل در مرخصی زندان به قتل رسید

پرونده جوان متهم به قتل که با قرار وثیقه آزاد شده بود، پس از قتل او در یک درگیری، در شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بسته شد.

ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ۲۴ آذر ماه قتل پسرجوانی در یک نزاع دسته‌جمعی در خاوران به شاملو احمدی، بازپرس کشیک قتل تهران اطلاع داده شد.

بازپرس جنایی پس از حضور در محل متوجه شد مقتول جوان ۲۲ساله‌ای به نام میثم بود. مقتول چندی قبل با پسر جوانی به نام حمید درگیر شده و او را مجروح کرده بود. شب حادثه حمید و دوستانش با حمله به میثم او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بودند. در ادامه تحقیقات بازپرس روشن شد که میثم در تاریخ هفتم خرداد ماه سال ۸۱ در خیابان امیرکبیر نرسیده به سرچشمه در یک درگیری جوانی به نام مجید را به قتل رسانده بود.

قاضی شعبه ۱۱۵۷ دادگاه جنایی پس از محاکمه متهم عمل او را شبه‌عمد تشخیص داد. اما شعبه ۴۰ دیوان عالی کشور حکم را نقض و به شعبه هم عرض فرستاد. میثم دومین بار در شعبه ۱۱۵۶ محاکمه و به قصاص محکوم شد، اما هیچگاه از مرخصی باز نگشت. هم‌اکنون تحقیقات برای دستگیری قاتل میثم ادامه دارد.

کشف بیش از یک تن چای قاچاق در آذربایجان‌غربی

ماموران هنگ مرزی سردشت در بازرسی از یک وانت تویوتا،بیش از یک تن چای قاچاق کشف کردند.

ماموران هنگ مرزی «سردشت» استان آذربایجان غربی حین گشت و کمین در حوزه استحفاظی محور «سردشت، مهاباد» در بیراهه‌ای به یک دستگاه خودروی تویوتا مشکوک و با استفاده از موانع فیزیکی خودرو مذکور را متوقف کردند. به دنبال این خبر پلیس پس از توقف خودرو در بازرسی از داخل خودرو تعداد ۲۰۷کارتن چای ۵کیلویی جمعا به مقدار یک‌هزار و سی و پنج کیلوگرم کشف و ضبط کردند.کالای قاچاق مکشوفه به همراه راننده توقیف و جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مراکز انتظامی انتقال یافتند.

دستگیری ۵۰ تبعه افغانی در بندرعباس

ماموران انتظامی هرمزگان حین گشت‌زنی در محور «میناب - بندرعباس» در بازرسی از یک اتوبوس، ۵۰ نفر از اتباع بیگانه افغانی را دستگیر کردند. به گزارش پلیس، ماموران انتظامی شهرستان میناب حین گشت زنی در محور «بندرعباس» ساعت ۵ بامداد به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و بلافاصله آن را متوقف کردند.

ماموران در بازرسی از خودرو تعداد ۵۰نفر اتباع بیگانه تبعه افغانستان را به علت ورود غیر مجاز به خاک جمهوری اسلامی ایران دستگیر کردند.

دستگیری مامورنماهایی که به بهانه اخذ طلبشان اقدام به آدم‌ربایی کرده بودند

تلاش پلیس کرمانشاه برای دستگیری آدم ربایانی که تحت عنوان مامور اداره آگاهی، مردی را ربوده بودند، سرانجام با دستگیری متهم اصلی به نتیجه رسید. دادستان دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در پی اطلاع از یک فقره پرونده آدم‌ربایی مبنی بر این که فردی مدعی شده بود، سه تن با پوشش ماموران آگاهی پس از ورود به منزلش، او را دستگیر کرده و به همراه خود برده‌اند، به ماموران نیروی انتظامی دستور داد برای شناسایی متهمان وارد عمل شوند.

این در حالی بود که شاکی در اظهاراتش عنوان کرده بود: متهمان چشمانم را بسته و با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، مرا ربودند و در ادامه نیز پس از آزار و اذیت، مبلغ ۳۰۰‌هزار تومان چک پول مرا را به سرقت برده و در تماس تلفنی با منزلم درخواست مبلغ ۲۰‌میلیون تومان پول کردند.

وی ادامه داد: در این میان متهمان پس از چند ساعت که در اخذ وجوه نقد ناکام مانده بودند، مرا با چشمان بسته رها کردند. بر این اساس با اطلاعات به دست آمده از سوی شاکی، اقدامات اطلاعاتی جهت شناسایی متهمان آغاز شد که سرانجام شخص تماس گیرنده طی تحقیقات گسترده پلیسی دستگیر شد.

متهم در بازجویی‌های پلیسی اقرار کرد: مبلغ ۱۳‌میلیون تومان از شاکی طلب داشتم که وی از پرداخت آن خودداری می‌کرد، از این رو اقدام به گروگانگیری کردم.

دستگیری شرور سابقه‌دار مسلح در اسلام آباد غرب

شرور سابقه‌داری که در اسلام‌آباد غرب با یک دستگاه موتورسیکلت و یک قبضه سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی در سطح شهر و ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت می‌کرد، با تلاش ماموران شناسایی شد. در بازرسی بدنی از متهم، یک قبضه سلاح کلاشینکف و یک عدد خشاب کشف و ضبط شد. این پرونده جهت روشن شدن موضوع همچنان در دست رسیدگی است.

دو زن سارق در یزد دستگیر شدند

ماموران کلانتری سید جعفر یزد دو زن را که مقادیری طلا از فردی در خودرو به سرقت برده بودند، دستگیر کردند. به گزارش پلیس، زنی ۴۵ ساله با مراجعه به ماموران کلانتری ۱۶ (سید جعفر) یزد اعلام کرد: مقداری طلاجات را که در بانک کارگشایی امانت بوده گرفته، در داخل کیفش گذاشته و آنگاه سوار بر خودرویی شده که دو نفر زن دیگر نیز سرنشین آن بودند، اما پس از رسیدن به مقصد متوجه می‌شود طلاها به سرقت رفته است. به این ترتیب، ماموران کلانتری ۱۶ نیز بر اساس مشخصاتی که مالباخته داد، توانستند هر دو زن سارق به هویت‌های زهرا ۲۱ ساله اهل یزد و فاطمه ۵۰ساله اهل تهران را دستگیر کنند.