8 گروه موسیقی امروز روی صحنه می‌روند

نگاه سوم - روز گذشته همزمان با سومین روز جشنواره موسیقی فجر گروه‌های مختلفی در تالارهای تقریبا نیمه‌خالی شهر تهران به اجرای برنامه پرداختند. اجرای گروه رودکی با صدای عبدالحسین مختاباد

گروه «پری رخ» به سرپرستی پری زنگنه در تالار فرهنگ، جلال ذوالفنون و گروهش در سالن اصلی تئاترشهر، ارکستر مجلس اوکراین و ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت برنامه اجرا کردند. اجرای محسن نفر در خانه هنرمندان، گروه «آوای مهربان» در فرهنگسرای بهمن و گروه سپهر در فرهنگسرای نیاوران از دیگر برنامه‌های روز گذشته بود.

برنامه چهارمین روز جشنواره

۸ گروه موسیقی در چهارمین روز از بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر در ۸ تالار کشور به اجرای برنامه می‌پردازند.

امروز از جشنواره بیست و دوم موسیقی فجر به اجرای گروه موسیقی بانوان یاوران به سرپرستی «نوشین عقیقی» ساعت ۱۹ در تالار فرهنگ، غوغا به سرپرستی «محسن‌نفر» ساعت ۱۸ در سالن اصلی تئاتر شهر، آذربایجان به سرپرستی «عالیم قاسم‌اف» و «رامیز قلی‌اف» ساعت ۳۰/۱۸ و ارکستر موسیقی ملی ساعت ۲۱ در تالار وحدت، رسیتال پیانو و ویلن «خاچیک بابائیان» ساعت ۱۸ و خلیفه شهمیر، گروه موسیقی شهریار، علی‌اکبر بهاری، محمد اسحاق بلوچ‌نسب و ماشاا... بامری ساعت ۳۰/۲۰ در بخش نواحی و در تالار رودکی، ابومراد لبنان ساعت ۱۹ در نیاوران و صبا به خوانندگی«فاضل جمشیدی» در تالار آوینی اختصاص دارد. همچنین در این روز «محمدرضا آزاده‌فر» درباره ویژگی تحریر در ساختار ریتمیک موسیقی ایرانی و «سودابه سالم» در خصوص نقش گمشده موسیقی در زندگی کودک در ساعت ۳۰/۱۷ در تالار بتهوون به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

در بخش تکنوازی نیز که در تالار بتهوون خانه هنرمندان برگزار می‌شود، «کریم صالح‌عظیمی» در ساعت ۳۰/۱۹ به آوازخوانی می‌پردازد. همچنین در بخش جوان نیز شاهد اجرای تکنوازی تار آذری، گارمون، نقاره، دوتار ترکمن و گروه آذری خواهیم بود.

به دنبال برگزاری بخشی از جشنواره بیست و دوم در منطقه آزاد چابهار، گروه موسیقی آبیدر به سرپرستی «بهرام ساعد» فردا در این منطقه به روی صحنه می‌رود.

ارکیده اولین گروه بانوان بر روی صحنه

گروه موسیقی بانوان ارکیده به سرپرستی و خوانندگی «ارکیده حاجی‌وندی» به عنوان اولین گروه بانوان در دومین روز از جشنواره بیستم به روی صحنه رفت.

گروه بانوان ارکیده متشکل از نوازندگانی چون «مریم نیک‌بین»: پیانو و کیبورد، «نیلوفر محبی»: ویلن، «آرمیا جعفری»: درامز، «شادی دوست»: فلوت، «ساره عظیمی»: گیتار، «ارغوان حاجی‌وندی»: گیتارباس، «ارمغان حاجی وندی»: پرکاشن و سازهای کوبه‌ای و «دنیا حاجی‌وندی»: ویلن آلتو و پرکاشن برای اجرای برنامه در تالار فرهنگ به روی صحنه آمدند.

این گروه نوپا تمام تلاششان را برای اجرای مناسب انجام دادند، اما متاسفانه سیستم صوتی تالار فرهنگ به قدری نامناسب و ضعیف بود که اختلالاتی را در اجرا ایجاد کرد. البته این مساله شاید به این دلیل بود که تالار فرهنگ برای اولین بار است که در اختیار گروه بانوان قرار می‌گیرد و صدابرداران نتوانستند به نحو احسن این سالن را برای اجرای بانوان مهیا کنند به طوری که در اجرای برخی قطعات صدای خواننده به گوش نمی‌رسید و در بخشی دیگر صدای گیتار باس و سازهای کوبه‌ای تمام صدای سازها را در برمی‌گرفت.