عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری خواستار اعطای اختیارات بیشتر به این کانون برای نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌های پیمانی و خدماتی شد. امیر هوشنگ صادقی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر این کانون فقط بررسی پرونده صلاحیت شرکت‌های خدماتی را بر عهده دارد و حکم نهایی پیرامون تعیین صلاحیت شرکت‌ها از سوی وزارت کار صادر می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات چندی پیش معاون وزیر کار در خصوص برخورد این وزارتخانه با شرکت‌های خدماتی متخلف و احتمال پلمب این واحدها گفت‌‏: بررسی و نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و برخورد با تخلفات احتمالی شرکت‌های خدماتی و پیمانی باید به کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدماتی و پیمانی که خبرگان این صنف در آن حضور دارند، سپرده شود.

صادقی از مدیران وزارت کار و امور اجتماعی خواست، اسامی ‌شرکت‌های خدماتی متخلف را اعلام کنند تا بدبینی‌های موجود نسبت به شرکت‌های خدماتی و پیمانی که بیشتر آنها با سابقه و معتبر هستند، از بین برود. وی با اشاره به تشکیل هیات‌های سازش برای رفع اختلافات احتمالی کارگران و کارفرمایان از شرکت‌های خدماتی پیش از مطرح شدن این شکایت‌ها در مراجع قانونی گفت‌‏: با آغاز به کار این شوراها‌، میزان شکایت‌ها در هیات‌های حل اختلاف به طور محسوس کاهش یافته و آمار این پرونده‌ها به کمتر از ۱۰درصد می‌رسد.