نمایندگان کانون شورا‌های اسلامی‌ واحد‌های استان تهران در اعتراض به اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی در حرکتی نمادین به دور این سازمان حلقه زدند. به گزارش ایسنا، تعدادی از نمایندگان کارگران شرکت‌کننده در گردهمایی ماهانه شوراهای اسلامی کار استان تهران پس از این نشست با حضور در مقابل سازمان تامین اجتماعی و ایجاد حلقه انسانی به اطراف آن، اعتراض خود را نسبت به دولتی شدن سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند.

در عین حال علی دهقان‌کیا، عضو شورای عالی تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه، جامعه کارگری با تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی به شدت مخالف است، افزود: در صورت تغییر اساسنامه، این سازمان به نهادی دولتی تبدیل خواهد شد. وی گفت: براساس ماده ۱۷ قانون وزارت رفاه، مجلس دولت را مکلف کرده اساسنامه سازمان‌های بیمه‌گر را تغییر دهد، غافل از اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر غیردولتی است. او افزود: در صورتی که سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش وزارت رفاه قرار گیرد، حضور کارگر و کارفرما در شورای عالی تامین اجتماعی محو خواهد شد و به جای نمایندگان کارگران و کارفرمایان، نمایندگان مجلس در شورا تصمیم‌گیری خواهند کرد.

دهقان‌کیا بیان کرد: در صورت اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی، این سازمان به یک سازمان دولتی تبدیل می‌شود و وزارت رفاه به دنبال همین امر است.

عضو شورای‌عالی تامین اجتماعی گفت: پیش‌نویس اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است، اما ما با این پیش‌نویس در زمان وزارت وزیر سابق رفاه مخالفت کردیم، این در حالی است که وزیر جدید رفاه نیز به دنبال تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی است.