نگاه‌سوم- فیلم‌های سینمایی «کوکب سیاه» به کارگردانی برایان دی‌پالما، «مرد حصیری» به کارگردانی گابریل رنج و «شعبده‌باز» به کارگردانی نیل برگر در بخش بین‌الملل بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند. فیلم سینمایی «کوکب سیاه» آخرین ساخته استاد تعلیق سینمای آمریکا است و اثری در ژانر تریلر و جنایی و محصول سال ۲۰۰۶ کشورهای آمریکا و آلمان محسوب می‌شود.این اثر براساس فیلمنامه‌ای از جاش فریدمن و براساس رمان معروف جیمز الروی ساخته شده است.

داستان فیلم شرایط زندگی دو پلیس دهه ۴۰ را روایت می‌کند که در مورد قتل فجیع یک بازیگر تازه‌کار مشغول تحقیق هستند.جاش هارتنت، اسکارلت جوهانس و هیلاری سوانک بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«مرد حصیری» محصول مشترک آلمان و آمریکا در سال ۲۰۰۶ براساس فیلمنامه‌ آنتونی شاف ساخته شده و نیکلاس کیج، آلن برتنی، کیت بیهان و لیلی لوبینسکی بازیگران آن هستند.فیلم «مرگ رییس‌جمهور» ساخته گابریل رنج محصول ۲۰۰۶ کشور انگلستان است و در این دوره از جشنواره به نمایش درمی‌آید.این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو جایزه منتقدان بین‌المللی فیپرشی را به خود اختصاص داده است.فیلم «رسوا» به کارگردانی داگلاس مک گراث یک اثر زندگینامه ای محصول سال ۲۰۰۶ آمریکا است که کارگردان آن را بر مبنای رمان جرج پلیتمن نوشته و ساخته است. داستان فیلم درباره ترومن کاپوتی است که در سال ۱۹۵۹ مرحله تحقیق و نگارش کتاب «در کمال خونسردی» را انجام می‌دهد. توبی جونز، ساندرا بولاک، دانیل کریگ، پیتر باگدانوویچ، جف دانیلز، گوینیت پالترو، ایزابلا روسلینی و سیگورنی ویور در این فیلم بازی می‌کنند.فیلم «شعبده‌باز» به کارگردانی نیل برگر محصول سال ۲۰۰۶ آمریکا است و داستان آن اوایل قرن بیستم در وین می‌گذرد.برگر فیلمنامه این اثر را بر اساس داستانی کوتاه با عنوان «آیزنهایم شعبده‌باز» نوشته استیون میلهارز نوشته و ادوارد نورتن، پل جیاماتی و جسیکا بیل بازیگران آن هستند.فیلم «هر جور دوست‌ داری» آخرین ساخته کنت برانا محصول مشترک کشورهای آمریکا و انگلستان در سال ۲۰۰۶ است. برانا فیلمنامه این اثر را بر اساس نمایشنامه‌ای از ویلیام شکسپیر نوشته و کوین کلاین، آلوفرد مولینا و آدریان لستر بازیگران این فیلم هستند.فیلم مستند «خورشید سیاه» اثر گری‌ تان محصول سال ۲۰۰۵ انگلستان است و زندگی هنرمند مجسمه‌ساز هوگو دومونتالبر را به تصویر می‌کشد که در این دوره در بخش بین‌الملل جشنواره به نمایش در می‌آید.فیلم «مرد و تاریکی» اثر اندرو گاث محصول ۲۰۰۵ بریتانیا است و بر اساس فیلمنامه‌ای از جون دی به تصویر کشیده شده است. فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک کارآگاه قدیمی پلیس به قتل رسیده و در یک فریزر جاسازی شده است. یک انگل ناشناخته وجود وی را تسخیر می‌کند. لوک گاس، کوین هوارث و کارلی ترنبال بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند. فیلم سینمایی «چرخش» ساخته مشترک الکساندر پنگ چان و دنی پنگ محصول سال ۲۰۰۶ کشورهای تایلند و هنگ‌کنگ است. این فیلم در ژانر تریلر قرار دارد و بر اساس رمانی به همین نام نوشته تینگ پین ساخته شده است. آنجلیا لی، لورنس چو، سیو مینگ لو و رین لی بازیگران فیلم هستند.