فناوری جلوگیری از تماس‌های تلفن اینترنتی ناخواسته‌ طراحی شد

فناوری که با تشخیص تماس گیرنده سرویس تلفن اینترنتی از تماس‌های ناخواسته با مشترکان این سرویس جلوگیری می‌کند، طراحی شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ، این فناوری‌ از سوی شرکت NEC طراحی شده که می‌تواند به کاربران سرویس تلفن اینترنتی - VOIP - کمک کند تا از تماس‌های ناخواسته جلوگیری کنند و با آزمایش توانایی ماشین برای انجام مکالمه مانند انسان، کشف می‌کند که آیا تماس گیرنده انسان است یا ماشین.

براساس این گزارش هنگامی‌ که این فناوری مشخص می‌کند که تماس از سوی یک ماشین صورت گرفته است، ارتباط را مسدود کرده و مانع به صدا در آمدن زنگ تلفن مشترک می‌شود.

این شرکت فناوری مذکور را در طی حمله اسپم VOIP که از شبکه رایانه‌های آلوده برای حمله استفاده کرده بود، مورد آزمایش قرار داد، در این آزمایش، فناوری این شرکت تقریبا تمامی ‌اسپم‌ها را تشخیص داده بود.

بنا بر اعلام شبکه رایانه‌های آلوده فعلی می‌توانند به راحتی برای تولید تماس‌های تلفنی ناخواسته تغییر داده شود، شرکت NEC در خصوص سطح بالای تماس‌های تلفنی ناخواسته که به جلوگیری رشد VOIP منجر می‌شود،‌ هشدار داد اما در مورد زمان عرضه محصول تجاری با فناوری مذکور مطلبی عنوان نکرده است.