رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار در خصوص تمدید قرارداد پیمانکاران عمومی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد تمدید زمان پروژه در قرارداد جدید ذکر شده و نیازی به الحاقیه نیست. علویان در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به تاثیر حضور پیمانکاران عمومی مخابرات در روند واگذاری سیم‌کارت‌ها در فاز سوم توسعه شبکه تلفن‌همراه در ارتباط با خرید ۲۰۰‌میلیون یورو تجهیزات برای ۴‌میلیون مشترک در فاز ۳ به اضافه توسعه تلفن‌همراه که توسط شورای اقتصاد در آغاز سال‌جاری به تصویب رسید، گفت: شرکت ارتباطات سیار هیچ BTS در طول سال‌جاری به صورت مستقیم نصب نکرده است و خرید تجهیزات نیز برای توسعه بخش BSS (شامل توسعه بخش رادیویی) به پیمانکاران مخابرات در استان‌ها سپرده شده است.

وی تاکید کرد: از ناظران استانی خواسته شده که ارزیابی استان‌ها را انجام دهند و وضعیت نصب BTS‌ها توسط پیمانکاران را گزارش دهند که جمع‌بندی نهایی را به زودی اعلام می‌کنیم.

علویان تصریح کرد: در صورتی که GCها بتوانند پروژه را با زمان کمتری به پایان برسانند پروژه از آنان باز پس گرفته نمی‌شود، ولی در صورتی که با مهلت داده شده پیشرفت کار مناسب نباشد و عواملی غیر از عوامل بیرونی دخیل باشد پروژه به پیمانکاران استانی واگذار می‌شود.