مریم عسگری- گوشی تلفن‌همراه از کالاهایی است که طی چند سال اخیر بازار گرم و پر رونقی داشته است و بحث واردات قاچاق گوشی و مشکلات و مسائل مربوط به ریجستر کردن (کدگذاری) گوشی‌ها نتوانسته است لطمه بزرگی به بازار خرید و فروش این کالا بزند. به طوری که هر روز پاساژ علاءالدین خیابان جمهوری و فروشگاه‌های سطح شهر، شاهد حضور افرادی است که برای انتخاب و خرید گوشی مورد نظر خود به این اماکن مراجعه می‌کنند.
اگر شما هم قصد خرید گوشی تلفن‌همراه را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم به نمایندگی‌های فروش یا به مرکز اصلی خرید و فروش این کالا، یعنی پاساژ علاءالدین و یا دیگر فروشگاه‌های خیابان جمهوری مراجعه کنید. چراکه قیمت‌ها در این منطقه در حدود ۲ تا ۵درصد ارزان‌تر از فروشگاه‌های سطح شهر است. به عنوان مثال، قیمت فروش گوشی نوکیا مدل‌های N۷۰، N۷۱ و N۹۱ با گارانتی اصلی به ترتیب در پاساژ علاءالدین حدود ۴۲۰، ۴۱۰ و ۵۳۰هزار تومان است، در حالی که این قیمت‌ها در فروشگاه‌های سطح شهر به ترتیب در حدود ۴۳۵، ۴۲۵ و ۵۴۵هزار تومان است.
عرضه گوشی مطمئن با گارانتی اصلی یکی دیگر از مزایای خرید گوشی تلفن‌همراه از نمایندگی فروش و یا مرکز اصلی خرید و فروش این کالا است. به طوری که در فروشگاه‌های سطح شهر به دلیل نظارت کم رنگ‌تر، امکان فروش گوشی قاچاق و رجیسته‌‌نشده وجود دارد.
البته فروشنده‌های سطح شهر برای جلب مشتری اقدام به فروش اقساطی گوشی می‌کنند که این اقدام در فروشگاه‌های خیابان جمهوری و پاساژ علاءالدین کمتر صورت می‌گیرد.
فروشندگان گوشی تلفن‌همراه در سطح شهر با دریافت مبلغی معادل یک‌سوم مبلغ کل گوشی و دریافت یک فقره چک برای ضمانت، اقدام به فروش قسطی گوشی موبایل می‌کنند که البته در این صورت حدود 2 تا 3درصد به قیمت اصلی گوشی اضافه می‌شود. به هر حال برای خرید گوشی تلفن‌همراه می‌توانید به مراکزی که نام بردیم مراجعه کرده و گوشی مورد نظر خود را خریداری کنید.
در جدول زیر اختلاف قیمت گوشی بین فروشگاه‌های سطح شهر و مرکز اصلی خرید و فروش گوشی مشخص شده است. این قیمت‌ها از فروشگاه‌های سطح شهر خیابان جمهوری و پاساژ علاءالدین گردآوری شده و ممکن است هر گوشی تلفن‌همراه در فروشگاه‌های مختلف با ۱۰ تا ۱۵هزار تومان نوسان به فروش برسد.