نگاه سوم - تئاترشهر در آغاز بهار ۸۶ با تعطیلی یک‌ماهه به دلیل بازسازی روبه‌رو بود ولی در این تعطیلی بازسازی صورت نگرفت و این تعطیلی تنها ضربه‌اش به تئاتر بود. خیلی از گروه‌ها در این مدت برای ادامه کارهای خود با مشکل روبه‌رو شدند و حتی از اجرای آن صرفنظر کردند اما بالاخره فعالیت‌های تئاتری این مرکز پس از یک‌ماه تعطیلی کار خود را در کنار بازسازی این مکان با نمایش «اترارنامه» به کارگردانی اصغر خلیلی در ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز کرد. این نمایش در ۱۰ اجرای خود ۴۱۶ تماشاگر را به تالار قشقایی کشاند. براساس اعلام روابط عمومی تئاترشهر طی سه ماهه اول سال جاری با احتساب بلیت مهمان، نمایش‌های «پنجره فولاد»، «ددالوس دایکاروس» و «خیال روی خط موازی» به ترتیب پرتماشاگرترین نمایش‌هایی هستند که در فصل بهار در مجموعه تئاترشهر به اجرا درآمده‌اند. بعد از اترارنامه نمایش «پلنگ خال‌هایش را پاک می‌کند» نوشته و کار علی نرگس‌نژاد نیز در قالب رپرتوار فصلی روی صحنه رفت، این نمایش که از ۲۱ اردیبهشت ماه اجرای خود را شروع کرد، با مجموع ۱۰ اجرا میزبان ۵۰۹ تماشاگر بود. «تراژدی تردید» هم عنوان دیگر نمایشی بود که در قالب رپرتوار فصلی روی صحنه رفت. این نمایش که به کارگردانی رضا صابری در تالار قشقایی به صحنه آمد، از آغاز اجرای خود در‌ چهارم خرداد ماه، فقط ۹ بار روی صحنه رفت که در مجموع‌ ‌ ۳۲۶ تماشاگر از این نمایش دیدن کردند.

بر این اساس از مجموع سه نمایشی که از آغاز سال جاری تاکنون روی صحنه رفته، ۱۲۵۱ تماشاگر از نمایش‌های تالار قشقایی دیدن کرده‌اند که از این تعداد بیشترین سهم تماشاگر مربوط به نمایش «پلنگ خال‌هایش را پاک می‌کند» می‌شود.

در تالار سایه هم از آغاز سال جاری تاکنون فقط نمایش «ددالوس و ایکاروس» به کارگردانی همایون غنی‌زاده روی صحنه رفته است.

این نمایش که از ۱۰ اردیبهشت ماه اجرای خود را آغاز کرد، با مجموع ۴۰ اجرا در‌ ۲۵ خرداد ماه به اجرای خود پایان داد. این نمایش تا پایان آخرین اجرا ۴۸۴۸ تماشاگر داشت.

در تالار چهارسو هم از آغاز سال جاری تاکنون دو نمایش روی صحنه رفته است. نمایش «خیال روی خطوط موازی» عنوان اثر نمایشی است که از روز ۱۲ اردیبهشت ماه به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در تالار چهارسو روی صحنه رفت.

این نمایش که تا ۱۱ خرداد ماه در قالب رپرتوار فصلی روی صحنه رفت، با مجموع ۲۵ اجرا میزبان ۱۸۴۳ تماشاگر بود.

در حال حاضر نیز نمایش «کالون و قیام کاستلیون» به کارگردانی آرش دادگر در این تالار بر صحنه است. از این نمایش تاکنون(با ۱۲ اجرا) ۷۷۲ تماشاگر دیدن کرده‌اند.

در تالار اصلی هم از اول سال جاری تاکنون فقط نمایش «پنجره فولاد» به صحنه رفته است. این نمایش که یکی از پرمخاطب‌ترین نمایش‌های سال‌های اخیر بوده است، تاکنون با مجموع ۵۰ اجرا ۲۷۰۵۳ تماشاگر داشته است.