لازمه امنیت اقتصادی برخورد جدی با مفسدان اقتصادی است

نباید حیثیت و آبروی افراد در جامعه، بازیچه قرار گیرد و بدون دلیل، افراد مورد سوال قرار گیرند و درباره آنها شایعه‌سازی و به آنها تهمت‌زده شود، زیرا این برخلاف شرع و احکام اسلامی است. تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان دستگاه قضایی:

بازیچه قرار دادن حیثیت افراد و تهمت زدن به آنها خلاف شرع است

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، کارآمدی دستگاه قضایی را بسیار مهم ارزیابی کردند و فرمودند: یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی برخورد قاطع، بی‌ملاحظه و عبرت آموز با متجاوزان به قانون است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس، مسوولان و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی، کارآیی و کارآمدی قوه قضاییه را در دستیابی نظام اسلامی به اهداف خود، بسیار مهم ارزیابی و تاکید کردند: یکی از مهم ترین وظایف دستگاه قضایی استقرار امنیت در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و حیثیتی، و برخورد قاطع، بی‌ملاحظه و عبرت آموز با متجاوزان به قانون است.

در این دیدار که در سالروز شهادت آیت‌ا... بهشتی برگزار شد و خانواده‌های شهدای هفتم تیر نیز حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، احقاق حق، قانونگرایی، ایستادگی در مقابل زورگویان و فرصت طلبان، و ایجاد احساس آرامش و امنیت در جامعه را از وظایف قوه قضاییه برشمردند و افزودند: لازمه امنیت اقتصادی برخورد جدی با مفسدان اقتصادی است و این تصور که برخورد با مفسدان اقتصادی موجب ناامنی اقتصادی می‌شود، صحیح نیست.

ایشان در همین خصوص خاطرنشان کردند: برخورد با معدود مفسدان اقتصادی زمینه ساز فعالیت اقتصادی همراه با امنیت فعالان اقتصادی سالم که اکثریت جامعه هستند، خواهد شد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای امنیت حیثیتی در کنار امنیت اخلاقی و فرهنگی را مهم دانستند و تاکید کردند: نباید حیثیت و آبروی افراد در جامعه، بازیچه قرار گیرد و بدون دلیل، افراد مورد سوال قرار گیرند و درباره آنها شایعه‌سازی و به آنها تهمت‌زده شود، زیرا این برخلاف شرع و احکام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های رییس، مسوولان و کارکنان قوه قضاییه افزودند: اگر مردم، قوه قضاییه را به عنوان ملجا و پناهگاه خود احساس کنند و چنین نگاه امیدوارانه‌ای به آن داشته باشند، می‌توان گفت قوه قضاییه به اهداف خود رسیده و موفق بوده است، اما اگر چنین نگاهی وجود نداشته باشد، باید تلاش بیشتری انجام شود.

ایشان با تاکید بر اینکه باید همواره به خروجی و نتیجه کارها توجه شود، خاطرنشان کردند: ممکن است از نظر کمی کارهای بسیاری انجام شود اما مهم، محصول کارها و رضایتمندی مردم از فعالیت‌ها است که باید معیار بررسی عملکرد قرار گیرد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، برخورد قاطع با متخلفان به ویژه در داخل دستگاه قضایی را مایه دلگرمی مردم دانستند و افزودند: نظارت جدی بر عملکرد مجموعه دستگاه قضایی، استفاده از فناوری‌های نوین و برنامه‌ریزی و نظام مند عمل کردن، زمینه ایجاد اطمینان در مردم را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نباید تحرک، انگیزه و فعالیت مسوولان دستگاه قضایی در دو سال باقیمانده از این دوره با سال‌های اول تفاوتی داشته باشد، هماهنگی کنونی قوای سه گانه را فرصت بسیار ارزشمندی دانستند و افزودند: هریک از سه قوه باید در کنار قوای دیگر، با قاطعیت و در عین حال با همدلی و همکاری، وظایف خود را انجام دهند. ایشان همچنین مسوولان دستگاه قضایی را به حداکثر استفاده از شرایط کنونی به منظور ارائه یک نمونه ملموس از دستگاه قضای اسلامی توصیه کردند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، به ویژه آیت‌ا... شهید بهشتی، جرم ا ین شهدا را کارآمدی و نخبگی دانستند و افزودند: حادثه هفتم تیر، حادثه‌ای مهم و تاریخ‌ساز است، زیرا از یک طرف نشان‌دهنده چهره جنایت پیشه و خبیث دشمنان انقلاب اسلامی و از طرف دیگر حاکی از استحکام پایه‌های نظام اسلامی است.