رییس جمهوری: پیروزی با ایستادگی محقق می‌شود

هوگو چاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا که در ۲سال گذشته برای سومین‌بار به ایران سفر می‌کند، دیروز برای دیداری ۲روزه وارد تهران شد و مورد استقبال رییس‌جمهوری ایران قرار گرفت.

رییس‌جمهوری ونزوئلا که در سفر به منطقه، ابتدا از روسیه دیدار کرده بود، در گفت‌وگویی با پوتین خواهان تدارک راهبردی ضدآمریکایی از سوی آن کشور برای تقویت نهضت مقاومت جهانی علیه امپریالیسم شده بود. چاوز دیروز عصر به دیدار دوست‌ رییس‌جمهوری خود، احمدی‌نژاد رفت تا پیگیر سیاست‌های ضدآمریکایی‌شان و همچنین ادامه روند رو به توسعه همکاری‌های دو کشور باشند.

همچنین امروز با حضور دو رییس‌جمهور ایران و ونزوئلا در عسلویه، کلنگ ساخت یک مجتمع مشترک پتروشیمی به زمین زده خواهد شد که سهم شرکت پتروشیمی ایران ۵۱درصد و شرکت ونزوئلایی ۴۹درصد است.

محمود احمدی‌نژاد، ‌رییس‌جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه موج ضد‌امپریالیستی در بیشتر مناطق جهان به ویژه منطقه آمریکای‌لاتین قوی است، تصریح کرد: پایه‌های استکبار جهانی متزلزل‌شده و پیروزی با مقاومت و ایستادگی محقق می‌شود. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد در دیدار با هوگو چاوز، ‌رییس‌جمهوری ونزوئلا با اشاره به سیاست تهران برای توسعه مناسبات با کشورهای مستقل گفت‌: ایران و ونزوئلا می‌توانند با گسترش همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف زمینه توسعه روابط ایران با کشورهای مستقل منطقه آمریکای لاتین را فراهم کنند.

احمدی‌نژاد، توسعه و گسترش همکاری کشورهای مستقل و آزاده را ضروری دانست و افزود: کشورهای مستقل می‌توانند با کمک همدیگر زمینه پیشرفت و رفاه ملت‌ها را فراهم کنند.

‌رییس‌جمهوری با بیان اینکه منطقه آمریکای لاتین از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت بازرگانی مشترک، برپایی نمایشگاه کالاها و تولیدات و تقویت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ازجمله راهکارهای توسعه روابط کشورهای آمریکای لاتین با سایر کشورها به ویژه ایران است.