نگاه سوم- سینمای ایران در فصل تابستان با اکران «رییس» آغاز شد و از روز گذشته نیز با اکران فیلم کمدی «پیک نیک در میدان جنگ» ساخته سید رحیم حسینی به جای «اگه میتونی منو بگیر» دومین فیلم این فصل نیز به روی پرده سینماها رفت. این فیلم را به دلیل نوع پرداخت و با توجه به مضمون و نوع روایت قصه از آن به عنوان «لیلی با من است (۲)» یاد می‌کنند. در این فیلم نوع ارتباط آدم‌ها جایگاه آنها با رویکردی طنزگونه به تصویر کشیده شده است. داستان این فیلم درباره سهراب، جوان ساده‌دل روستایی است که در روستا به چوپانی مشغول است، به خاطر اصرار از برادرش که فرمانده یکی از یگان‌های جبهه است به لشگر معرفی می‌شود. پسر در بخش تدارکات، مسوول نگهداری از گله گوسفندان مربوط به لشگر می‌شود و در مسیر راندن گله‌اش به اشتباه سر از خط مقدم در می‌آورد.

در این فیلم علی صادقی، علیرضا اوسیوند، قاسم زارع، قربان نجفی، بهادر اسدی، محسن سلیمانی و سید هادی محقق به ایفای نقش می‌پردازند. امید می‌رود این فیلم که پس از سه سال موفق به اکران شده است با توجه به موضوع و فضای طنزگونه آن بتواند در گیشه از استقبال خوبی برخوردار شود.

«رییس» تازه‌ترین سینمایی کیمیایی نیز آغاز نسبتا خوبی داشت و در سه روز توانسته است ۵/۲۹میلیون تومان فروش داشته باشد و بیشترین فروش روزانه این فیلم مربوطه به جمعه است که ۷/۱۲میلیون تومان فروش کرده است. با توجه به انتقادهایی که به آخرین ساخته کیمیایی وارد می‌شد، انتظار می‌رفت که این فیلم با عدم استقبال از سوی مردم برخوردار شود که فروش آن این موضوع را تاحدودی رد کرد. «رییس» از نظر فیلمنامه از واقعیت امروز جامعه فاصله زیادی دارد ولی کارگردانی فیلم قابل تقدیر است. به گفته شایسته، پخش‌کننده فیلم «رییس» بخش‌های مختلف تبلیغات این فیلم آغاز شده است.

«روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، روایتی متفاوت از سینمای جنگ است، روزهای مقاومت در خرمشهر سال ۵۹. لطیفی در ساخت فیلم‌هایی که از سوی مخاطب مورد استقبال قرار گیرد، موفق بوده و فروش «روز سوم» در حد انتظار بوده است.

بهترین فیلم جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر پس از ۱۵روز اکران نزدیک به ۹۱میلیون تومان فروش داشته و بیشترین فروش این فیلم روز جمعه با فروش ۵/۹میلیون‌تومان بوده است. فروش «پارک‌وی» فریدون جیرانی که در ژانر وحشت ساخته شد و قرار بود تماشاگر را بترساند ولی خنداند، پس از ۳۴روز اکران به ۳/۱۶۴میلیون‌تومان رسید.فیلم «اگه می‌تونی منو بگیر» به کارگردانی شاهد احمدلو از چهارشنبه پس از ۲۳ روز نمایش ۷/۵۶‌ میلیون تومان فروش داشته است.این فیلم به دلیل قاچاق ضربه بسیاری خورد و با فروش پایین به اکران خودرو در سینماها پایان داد.فیلم سینمایی «گرداب» به کارگردانی حسن هدایت که سال ۸۳ تولید و با سه سال وقفه اکران شده، بر اساس یکی از داستان‌های کوتاه صادق هدایت شکل گرفته است. فیلم داستان مردی است که بر اثر سوء ظن به رابطه همسر خود با یکی از دوستانش گرفتار مسائل و مشکلات فراوان می‌شود. این فیلم پس از ۱۶ روز در شش سینما ۶/۱۰‌ میلیون تومان فروش داشته است.