رییس قوه‌قضائیه پیشگیری و مبارزه قضایی را دو محور اصلی مبارزه با مفاسد اقتصادی برشمرد و گفت: باید ریشه‌ها و سرچشمه‌های تحقق فساد اقتصادی خشکانده شود.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه هاشمی شاهرودی دیروز در جلسه شورای قضایی استان مازندران تاکید کرد: دستگاه قضایی از جمله سازمان بازرسی کل کشور در این بخش ‌می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی کمک کند تا ساختارهای نامناسب و ضعیف و قوانین نامتناسب اصلاح و از جعل، تزویر و اعمال غرض جلوگیری شود. رییس قوه قضائیه نظارت بر جلوگیری از ایجاد مفاسد اقتصادی را مرحله نخست و گام‌ اساسی، قبل از برخورد قضایی برشمرد که باید به صورت جدی از سوی دستگاه‌های مسوول در خارج از قوه قضائیه به آن پرداخته شود.

وی افزود: اگر کسی توانست از همه فیلتر‌های نظارتی بگذرد و دست به مفسده اقتصادی بزند آنگاه قوه قضائیه باید به صورت جدی وارد عمل شود که در این بخش ایجاد ساز و کارهای قضایی مناسب ضروری است.

رییس قوه قضائیه اظهار کرد: در تمام دنیا بحث پیشگیری از مفاسد اقتصادی بسیار مهم و در اولویت نخست قرار دارد و دستگاه‌های امین با روش‌های نظارتی و کنترلی پیشرفته باعث جلوگیری از فساد می‌شوند.

وی تاکید کرد: یک مبارزه اداری و پیشگیرانه قوی با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های پیشرفته به اضافه ایجاد تشکیلات و روش‌های مدرن در بخش‌های اجرایی مانند بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری‌ها و سایر بخش‌ها و وجود قوانین شفاف و کار آمد می‌تواند نظام را در خشکاندن ریشه‌های فساد اقتصادی یاری دهد.

هاشمی شاهرودی افزود: دستگاه قضایی قطعا با مفاسد اقتصادی مبارزه جدی‌ خواهد کرد اما باید ساختار اجرایی و اداری طوری باشد که تا حد امکان فساد اقتصادی شکل نگیرد.

رییس قوه قضائیه خواستار حفظ حرمت سرمایه گذاری در کشور شد و با اشاره به سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: برای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و دستورات مقام معظم رهبری در این زمینه نیاز به یکسری فعالیت‌های عملیاتی در استان‌ها و در کل کشور در دولت و حاکمیت است که محور آن باید حمایت‌‌های عینی تشویق و دادن تضمین‌های حمایتی‌ باشد.