تعیین ضرب‌الاجل برای گرفتن کارت‌های باقیمانده در پست، به‌روز شدن عملیات باطل کردن کارت‌های هوشمند فاقد اعتبار، قرار گرفتن ۱۵۰‌هزار کارت هوشمند سوخت در لیست سیاه و باز‌سازی و نو‌سازی جایگاه‌های آسیب‌دیده عرضه سوخت، برنامه‌های اصلی شرکت پالایش و پخش در روز‌های اخیر بوده است. محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که احتمالا در روز‌های آینده ضرب‌الاجلی برای گرفتن کارت‌های مانده در پست تعیین می‌شود، افزود: پس از زمان معین، همه کارت‌های مازاد باطل خواهند شد.

به گفته او، مراجعه مردم به پست برای دریافت کارت هوشمند در روز‌های اخیر کاهش یافته و نشان می‌دهد بیشتر کسانی که به کارت هوشمند نیاز داشتند، کارت خود را تحویل گرفته‌اند. از سوی دیگر، تعدادی از کارت‌های صادر شده مربوط به خودرو‌های اسقاطی و قدیمی‌ است که فاقد اعتبارند. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به برخورد این شرکت با برخی جایگاه‌هایی که اقدام به جمع‌آوری کارت‌های جامانده و فروش آنها کرده‌اند، توضیح داد: روز گذشته گزارش داده شد که یکی از جایگاه‌ها چنین کار خلافی را مرتکب شده که برخورد لازم با آن جایگاه انجام شد. در این راستا شاید چنین خلاف‌هایی در سایر جایگاه‌ها هم انجام شود و با توجه به این که این جایگاه‌ها مربوط به بخش‌خصوصی هستند، با وجود برخورد شرکت ملی پالایش و پخش، مردم نیز باید هوشیار باشند و گول کارگران جایگاه‌ها را نخورند. وی با تاکید بر این که همه کارت‌های جا مانده در جایگاه‌ها فاقد اعتبار هستند که برخی از آنها باطل شده و باقی نیز به‌زودی غیر فعال خواهند شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۰‌هزار کارت هوشمند سوخت شامل ۱۰۰‌هزار کارتی که صاحبان آنها تقاضای صدور کارت المثنی کرده‌اند و همچنین ۵۰‌هزار کارت که مربوط به خودرو‌های اسقاطی بوده در لیست سیاه قرار گرفته و به زودی باطل خواهند شد.

نعمت‌زاده با اعلام این که پس از این به محض اطلاع‌رسانی مردم و درخواست آنها برای باطل شدن کارتشان، کارت مربوطه غیر فعال خواهد شد، افزود: در حال حاضر نیز بلافاصله پس از رسیدن اطلاعات، کارت باطل می‌شود، ولی با توجه به این که در آغاز کار هستیم، کمی ‌این زمان طولانی می‌شود که به زودی زمان باطل کردن کارت به روز خواهد شد. او در ادامه افزود: مردم می‌توانند برای باطل کردن کارت خود به دفاتر خدماتی امور کارت هوشمند مراجعه کنند. همچنین درخواست می‌شود با توجه به غیر فعال شدن کارت‌های جا مانده در جایگاه‌ها، مردم به جای خرید آنها و هدر دادن پول خود، فقط از کارت خود و یا در صورت لزوم از کارت مجموعه خود استفاده کنند.

اطلاعیه صدور کارت سوخت المثنی

هموطنانی که به هر علت کارت هوشمند سوخت آنان مفقود شده است، می‌توانند برای صدور کارت المثنی به همراه مدارک لازم به دفاتر پستی منتخب مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مدارک لازم برای صدور کارت المثنی خودرو شامل پاکت کارت سوخت تحویلی به متقاضی، کارت یا شناسنامه خودرو (بنچاق محضری خودرو)، مدارک هویتی مالک (برای شخص حقیقی شناسنامه یا کارت ملی، برای شخص حقوقی معرفی نامه رسمی شرکت با امضای مجاز) است. همچنین مدارک لازم برای صدور کارت المثنی موتورسیکلت شامل کارت یا شناسنامه موتورسیکلت (بنچاق محضری موتور)، شماره کارت سوخت مفقود شده، مدارک هویتی مالک (اشخاص حقیقی یا اشخاص حقوقی) است.