رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران خواستار اختصاص ۵۰‌درصد منابع حاصل از صرفه‌جویی سهمیه‌بندی بنزین برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی شد.

حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه به دنبال تزریق بودجه خاص به بخش حمل‌و‌نقل عمومی به ویژه مترو هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده مصرف بنزین در تهران بوده است از دولت انتظار داریم که ۵۰‌درصد منابع حاصل از سهمیه‌بندی بنزین را برای توسعه حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو اختصاص دهد. وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما‌ست که از اجرای این طرح ملی حمایت کنیم، افزود: علاوه بر این باید تسهیلاتی ایجاد کنیم که مردم در رفاه و آسایش باشند ضمن آنکه این مساله نباید باعث افزایش تورم شد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و تامین بودجه برای آن را بعد از سهمیه‌بندی بنزین با شتاب بیش‌تری دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در جلساتی با حضور شهردار تهران در کمیسیون عمران شورای شهر تهران راهکارهای افزایش ظرفیت مترو را بررسی بیش‌تری خواهیم کرد و بر اساس آن از دولت درخواست تامین اعتبار علاوه بر کمک‌های قبلی، خواهیم کرد.

شکیب با بیان اینکه‌ در صدد هستیم تا تعامل بیش‌تری بین دولت و شهرداری ایجاد شود، تصریح کرد: با بازدیدهایی که از مترو خواهیم داشت سعی داریم که گره‌های کار مترو را پیدا کنیم تا بخش‌های باقی مانده از خطوط مترو را مخصوصا خطوط ۱، ۲ و ۴ را هر چه سریع‌تر فعال کنیم.