یک مقام امنیتی گفت: حسین موسویان از همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک منع شده است و دیگر اجازه همکاری با این مرکز را ندارد.

این مقام امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: همکاری‌ موسویان پس از آزادی با قرار وثیقه با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ممنوع شده است و در آینده هم نمی‌تواند با این مرکز همکاری داشته باشد. این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: مسوولان مرکز نیز در جریان کامل این مساله هستند و قاعدتا کس دیگری را به جای وی منصوب خواهند کرد. وی به این سوال که شنیده شده است موسویان کماکان نامه‌های مرکز را با همان مسوولیت سابق امضا می‌کند پاسخ داد: این مساله مربوط به همان یکی دو هفته اول آزادی است و پس از آن دیگر نه تنها نامه‌ای را امضا نکرده، بلکه اجازه حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک و همکاری با این مرکز را هم ندارد. این مقام امنیتی تاکید کرد: برخورد با حسین موسویان در چارچوب منافع و مصالح ملی صورت گرفته و رسیدگی به پرونده وی ادامه دارد.

حسین موسویان، عضو ارشد تیم مذاکره کننده سابق هسته‌ای و معاون مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام ارتباط با عوامل بیگانه و تبادل اطلاعات با آنها بازداشت اما با قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی آزاد شد.