رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه دانشجویان و استادان نزد افکار عمومی جامعه از دانشگاهیان خواست که روند اجرای اصل ۴۴را پیگیری و با مقالات و سخنرانی‌های علمی خود مردم و مسوولان را ترغیب و توجیه کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای هیات دبیران و شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، نقادی عالمانه را بهترین راه برای بهتر شدن امور و ارتقای آگاهی جامعه دانست. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مناظره تلویزیونی محمد ستاری فر و فرهاد رهبر روسای سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، طرح علمی مباحث اقتصادی را دلیل اصلی اقبال جامعه به این مناظره عنوان کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مراسم افتتاح یک مرکز فرهنگی و درمانگاه خیریه گفت: گذشته پرافتخاری داریم و اگر هم نواقصی در آن هست کسی حق ندارد همه این گذشته را زیر سوال ببرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، با اشاره به اینکه ما نباید گذشته خود را زیر سوال ببریم بیان کرد: ما ارزش‌های بسیاری در گذشته خود داریم و عملکرد ما عملکرد موفقی بوده و اگر هم نواقصی در آن وجود داشته است کسی حق ندارد همه آن گذشته را زیر سوال ببرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت در دیدار جمعی از استادان دانشگاه آزاد نیز گفت: امکاناتی را که دانشگاه آزاد در طول ربع قرن به دست آورده، متعلق به بیت‌المال است و هیچ‌کس حقی در تصرف آن ندارد.