شهردار تهران گفت: بیش از یک‌سال است از مجلس و دولت خواسته‌ایم که ۶۵۰ میلیون دلار برای خرید واگن و لوکوموتیو به شهرداری تهران بدهند، تا بتوانیم حرکت قطارهای مترو را از ۴ دقیقه به ۲ دقیقه برسانیم و جابه‌جایی روزی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را به روزی ۲میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر برسانیم. به گزارش خبرگزاری فارس محمد باقر قالیباف تاکیدکرد : ‌اگر ۶۵۰ میلیون دلار به شهرداری بدهند، واقعا مشکل مترو را برطرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیون دلار برای توسعه مترو اختصاص یافته است، گفت: این پول را برای انجام ۱۰ درصد کار اولیه صرف خواهیم کرد، ولی ای کاش این پول را ۱۴ یا ۱۵ ماه قبل داده بودند.

قالیباف با اشاره به خطوط فعال مترو در تهران گفت: هنوز بخش‌هایی از این خطوط فعال هم تکمیل نشده‌اند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه زیرساخت‌های مترو تهیه شده ولی از آن بهره گیری لازم نشده است، گفت: با خرید واگن‌های بیشتر می‌توان از بیشتر ظرفیت مترو استفاده کرد و مشکل مردم را برطرف کرد. به اعتقاد شهردار تهران، مردم خوششان نمی‌آید مسوولان توپ را توی زمین یکدیگر پرتاب کنند، پس بهتر است، روشن به مردم بگویم مشکل کار کجا است، اگر ۱۸ ماه قبل به ما اعتبار داده بودند می‌توانستیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

قالیباف تاکید کرد: شهرداری نمی‌تواند به تنهایی مترو را توسعه دهد. شهرداری تهران در حال حاضر نیز در بخش پرداخت یارانه بلیت مسافران مترو نیز دچار مشکل است.