با هزینه صرفه‌جویی مصرف بنزین راه‌آهن ساخته می‌شود

وزیر راه و ترابری اعلام کرد: با تصمیم هیات دولت مقرر شد مبلغ صرفه‌جویی در مصرف بنزین که پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود ۱۲ تا ۱۵میلیون دلار باشد، صرف ساخت راه‌آهن در کشور شود.

محمد رحمتی که در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح تعریض پل جاجرود و شش خطه کردن مسیر جاجرود - پردیس سخن می‌گفت، بر مزیت‌های شبکه حمل و نقل ریلی بر حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد. وی تصریح کرد: با توجه به ایمنی بالا، آسایش و انبوهی جابه‌جایی‌ها و مصرف حداقل یک ششم سوخت نسبت به حمل و نقل جاده‌ای، اهتمام وزارت راه و ترابری بر گسترش خطوط ریلی در کشور است.

وی گفت: چنانچه سالانه یک هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور ساخته شود، در چند سال آینده تمام مراکز استان‌ها به شبکه حمل و نقل ریلی متصل می‌شوند.

وزیر راه و ترابری خاطرنشان کرد: ضرورت گسترش خطوط ریلی در کشور از پشتوانه علمی و تئوریک برخوردار است و امیدواریم با اهتمام مسوولان در احداث راه‌آهن بسیار سریع‌تر از وضعیت کنونی حرکت کنیم و امسال این مساله وارد مرحله اجرا شود.

وی با اشاره به این که تا ۲سال آینده تمام روستاهای بالای ۴۰تا ۵۰ خانوار از راه‌های آسفالته برخوردار می‌شوند، تاکید کرد: گام بعدی وزارت راه و ترابری، بعد از گسترش سریع شبکه حمل و نقل ریلی، توسعه آزادراه‌ها، بزرگراهها و تفکیک باندهای رفت و برگشت در جاده‌های کشور است که این امر نقش قابل توجهی در کاهش تصادف‌های شدید دارد.