حضور همه سلایق سیاسی را در انتخابات خواهانیم

سیدمحمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در سخنانی در شیراز حضور همه اندیشه‌ها و سلایق سیاسی را در انتخابات خواستار شد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری سابق کشورمان و رییس مرکز گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، در جمع اقشار مختلف مردم شیراز در مسجد فاطمه‌الزهرا(س)، با گرامی‌داشت ایام میلاد حضرت زهرا (س) و امام راحل (ره) گفت: اگر انقلابمان را فاطمی بدانیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. رییس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ادامه داد: در عرصه اجتماعی، آن‌چه مطرح است این است که انسان، آگاه، رشید، با اراده و مسوول است و حساب زن و مرد مطرح نیست. هم زن و و هم مرد هر دو باید نسبت به مسائل اجتماعی احساس مسوولیت کنند. خاتمی ادامه داد:‌ از یاد نبریم که یکی از مظلومیت‌های زن این بوده که با مرد مقایسه می‌شود و امروز اگر از تساوی حرف زده می‌شود، معیار، مرد است و این عین بی‌عدالتی در حق زنان است.

رییس‌جمهوری سابق کشورمان ادامه داد: هر انسان دارای نقش و جایگاه ویژه‌ای است و بلکه نقش زن ممتازتر و اساسی‌تر از مرد در جامعه است. خاتمی با بیان اینکه ما خواهان حضور همه اندیشه‌ها و سلیقه‌ها در انتخابات هستیم، به همه مردم به‌ویژه زنان و دختران در سراسر کشور توصیه کرد با حضور پرشور خود بر حجم، سطح و اعتبار انتخابات بیفزایند. وی گفت: وجود ۹ یا ۱۱ زن در مجلس متناسب با شان نظام اسلامی ما نیست. امیدواریم حضور بیشتری از زنان را در عرصه تصمیم‌گیری شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا مراسم سخنرانی سیدمحمد خاتمی با استقبال حضار از شیراز و شهروندانی از دیگر نقاط استان فارس برگزار شد و حاضران شعارهایی در حمایت از وی سر دادند. سیدمحمد خاتمی به درخواست یک نوجوان شیرازی، انگشتر خود را به او یادگاری داد.

همچنین خاتمی با آیات سیدعلی اصغر و سیدعلی محمد دستغیب و نیز آیت‌ا... آیت‌اللهی دیدار کرد و پس از آن با حضور بر آرامگاه شهید دستغیب نسبت به وی ادای احترام کرد و پس از آن به زیارت شاه‌چراغ (ع) رفت. به هنگام زیارت، رییس‌جمهوری سابق کشورمان مورد استقبال گسترده زایران این مرقد مطهر قرار گرفت به طوری که خادمان آرامگاه حضرت شاهچراغ (ع) مجبور شدند به دلیل ازدحام جمعیت در ورودی را برای لحظاتی ببندند. بنا براین گزارش خاتمی قبل از پرواز به تهران در پاسخ به سوال ایسنا اظهار کرد: مورد محبت مردم قرارگرفتن برای من افتخار است، هرچند که احساس می‌کنم این من نیستم که برای مردم مهم هستم، بلکه خواسته‌های مردم، آزادی، عرفان، پیشرفت، حرمت به انسان، توسعه همه‌جانبه و روابطی که عزت و حرمت این جامعه را حفظ می‌کند، مهم است.