رییس شورای شهر تهران، با اشاره به تصویب ایجاد هشت خط قطار شهری (مترو)، توسط شورای شهر تهران گفت که در صورت تامین اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این کار ظرف ۴ سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، در نشست بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت مترو با کمبود قطار و واگن مواجه است و تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شده است. محسن‌هاشمی‌مدیر عامل شرکت قطار شهری تهران (مترو) نیز پس از این نشست در جمع خبرنگاران گفت که اعتبارات شرکت مترو سنگین است و برای تجهیز این ناوگان باید ۴۰ تا ۵۰میلیارد تومان هزینه اختصاص داد.

وی با تاکید بر اینکه، مترو وسیله حمل و نقل عمومی‌زیر ساختی است، خاطر نشان کرد: سرویس دهی بهتر توسط شرکت قطار شهری نیازمند حمایت گسترده است و برای اجرای خطوط جدید مترو منتظر نقدینگی هستیم که امیدواریم مجلس اعتبار درخواستی دولت را هر چه سریع‌تر برای توسعه شبکه اختصاص دهد.

قطار هوایی در آینده نزدیک

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور اعلام ‌کرد: مطالعات ساخت خطوط قطار هوایی تهران، به عنوان مکمل متروی این شهر، در دست اجراست و عملیات اجرایی آن نیز در آینده نزدیک و در فصل تابستان، با مشارکت شهرداری تهران آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی هاشمی‌با بیان این مطلب، افزود: این خطوط به صورت حلقه‌ای، دور تا دور تهران، امتداد خواهد یافت.

به گفته وی خطوط قطار هوایی تهران، از شمال غرب در پونک به سمت شمال شرق در تهرانپارس و از آنجا به سمت جنوب شرق در میدان بسیج و سپس به سمت پاسگاه نعمت‌آباد در جنوب تهران و از آنجا به سمت پونک در شمال غرب امتداد می‌یابد.

هاشمی‌با بیان اینکه عملیات ساخت خطوط قطار هوایی برنامه‌ریزی شده برای تهران طی سه سال به پایان می‌رسد، افزود: برای راه اندازی خطوط قطار هوایی در تهران در مرحله نخست ۱۲۰میلیون دلار اعتبارات ارزی و ۱۲۰میلیون دلار اعتبارات فاینانس در نظر گرفته شده است.