رییس‌جمهوری جلسه خود با مدیران بانک‌های خصوصی را به زمانی دیگر موکول کرد. این زمان از سوی نهاد ریاست‌جمهوری به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می‌شود و وزارتخانه نیز موضوع را به بانک‌های خصوصی ابلاغ می‌کند.

مصطفی کریم، دبیر کانون بانک‌های خصوصی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه رییس‌جمهوری با مدیران بانک‌های خصوصی گفت: این جلسه که قرار بود چهارشنبه گذشته برگزار شود، لغو و تشکیل مجدد آن به زمانی دیگر موکول شد. هفته پیش، رییس جمهوری با مدیران بانک‌های دولتی نیز نشست داشت. گفته‌ می‌شود موضوع این نشست بررسی اصلاح نظام بانکی بوده است. احمدی‌نژاد بارها از عملکرد بانک‌های کشور انتقاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌های خصوصی نرخ سود سپرده‌های خود را به یک باره کاهش دادند؟ تصریح کرد: این بانک‌ها نرخ سود سپرده‌های کوتاه مدت و بلندمدت خود را کاهش دادند واز طرفی این سود‌ها متناسب با نرخ سود تسهیلات هر بانک است.

به گفته او هر بانک خصوصی با توجه به وضعیت خود نرخ سود سپرده‌ها را اعلام کرده است، اما تفاوت ۵/۰‌درصدی در میان سود سپرده‌های آن‌ها مشاهده می‌شود.

وی نرخ سود سپرده پشتیبان تمامی‌ بانک‌های خصوصی را به صورت یکسان ۱۰درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که سود سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تمامی‌ بانک‌های خصوصی کاهش یافت. کریم متذکر شد: بانک‌های خصوصی از سال گذشته قصد داشته‌اند نرخ سود سپرده‌های خود را کاهش دهند که نهایتا به این امر مبادرت نورزیدند، اما امسال با توجه به کاهش شدید نرخ سود تسهیلات به کاهش نرخ سود سپرده مجبور شدند. وی ادامه داد: بدین ترتیب طرح کاهش نرخ سود سپرده یک ساله است و از سال گذشته مدنظر بانک‌های خصوصی بوده است.

او از ابلاغ کاهش نرخ سود سپرده بانک‌های خصوصی به کلیه شعب آن‌ها خبر داد.