عرضه آزاد بنزین ویژه تاکسی‌ها از دیروز با قیمت هر لیتر ۶هزار ریال در جایگاه‌های سوخت جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این سهمیه تنها برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است و صاحبان تاکسی می‌توانند علاوه بر سهمیه عادی ماهانه ۴۵۰ لیتر بنزین آزاد نیز دریافت کنند. بر اساس این گزارش، رانندگان تاکسی باید برای دریافت سهمیه آزاد سوخت اقدام به تهیه کارت‌های ویژه کنند که این کارت‌ها با قیمت ۲۲۵هزار تومان عرضه می‌شود. اجرای این روند باعث کاهش مشکلات تاکسی‌ها و افزایش ساعات کار آنها شده است اما این اقدام نرخ کرایه‌های تاکسی در جزیره کیش را دو برابر کرده است و کمترین رقم کرایه تاکسی ۳۵۰ تومان نرخ‌گذاری شده است.

معاون اموراجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در گفت‌وگو با ایرنا در این خصوص گفت: با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان منطقه‌آزاد کیش، ستاد تبصره ۱۳نهاد ریاست‌جمهوری با اختصاص سهمیه بنزین بیشتر برای ناوگان عمومی و حمل و نقل شهری در مناطق آزاد و جزیره کیش موافقت کرد. امیرحسین ابوالحسنی افزود: ستاد تبصره ۱۳به منظور تامین سهمیه بنزین بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها در مناطق آزاد، کارت سهمیه ویژه بنزین۴۵۰لیتری در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: ستاد تبصره ۱۳نهاد ریاست‌جمهوری ردیف خاصی را برای تحویل بنزین به خودروهای توریستی در مناطق آزاد در نظر گرفته و این سهمیه از محل مجوز یادشده در این مناطق توزیع می‌شود. ابوالحسنی افزود: از روز۲۸تیرماه جاری حدود۱۰۰کارت۴۵۰ لیتری تحویل رانندگان تاکسی در کیش شده است.

معاون اموراجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: کارت‌های بنزین ۴۵۰ لیتری در جزیره کیش تنها به منظور جابه‌جایی مسافران و گردشگران به تاکسی‌ها تحویل می‌شود و در حال حاضر این موضوع شامل خودروهای دیگری نیست. به گفته وی، دارندگان تاکسی برای دریافت این کارت ابتدا ازطریق آژانس‌های مربوطه با تکمیل پرونده، آن را به مدیریت حمل ونقل شهری کیش ارسال و پس از بررسی نیاز آنها در ستاد سوخت، متقاضیان برای دریافت کارت یادشده به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کیش معرفی می‌شوند.

معاون اموراجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: رانندگان برای دریافت کارت بنزین۴۵۰لیتری، ۲۲۵هزار تومان به عنوان عوارض توسعه حمل و نقل عمومی و محیط‌زیست به حساب شرکت ملی نفت ایران درمرکز واریز می‌کنند و هزارریال نیز به ازای هرلیتر بنزین به متصدیان پمپ بنزین‌ها پرداخت می‌شود.

ابوالحسنی‌افزود: باتوجه به‌نشست اخیر با رانندگان ناوگان حمل ونقل شهری در کیش مقرر بود علاوه بر تعیین نرخ‌های جدید تاکسی‌ها در جزیره کیش، افزایش سهمیه بنزین آنان نیز پی‌گیری شود که خوشبختانه برای ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی در کیش، هر دو مورد انجام شد.