مت دیمون درصدر پول‌ساز‌ها

نگاه سوم- گزارش منتشر شده از سوی مجله فوربس نشان می‌دهد دیمون بر مبنای دستمزدی که دریافت می‌کند بیش از هر بازیگر دیگری در هالیوود پول‌ساز است. در این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد آمده که این ستاره ۳۶ ساله در فیلم جدید «اولتیماتوم بورن» که اکران خود را از این هفته آغاز کرده است برای هر یک دلار دستمزد بابت سه فیلم آخر خود ۲۹دلار برای استودیو درآمد داشته است. آخرین قسمت از این مجموعه در سه روز اول اکران خود ۲/۷۰میلیون دلار دست یافته و مجموع فروش جهانی دو فیلم اول سه گانه «بورن» در سینماها و در قالب نسخه‌های DVD چیزی حدود ۸۵۰میلیون دلار بود. آخرین فیلم این مجموعه توسط «بل‌گرین‌گراس» کارگردانی و در کمپانی یونیورسال تولید شده است.

فوربس برای تهیه این فهرست، بودجه تولید را از مجموعه فروش جهانی و درآمد حاصل از فروش نسخه‌های DVD در آمریکا کم می‌شود و از این طریق درآمد خالص را محاسبه کرده است. سپس این درآمد خالص تقسیم بر دستمزد بازیگر شده تا درآمد ناخالص حاصل شود و متوسط درآمد ناخالص سه فیلم آخر یک بازیگر میزان درآمدزایی او را نشان می‌دهد.

مایکل ازانیان، سردبیر فوربس در بیانیه‌ای اعلام کرد: بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود آنهایی نیستند که فیلم‌هایشان بیشترین فروش را دارد.

براد پیت با ۲۴ دلار به ازای هر دلار دستمزد خود در رده دوم این فهرست قرار گرفته است و دنیس وون به همراه جانی دپ ستاره مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» با ۲۱ دلار در رده‌‌های بعدی قرار دارند.

در میان بازیگران زن، جنیفر آنیستون با ۱۷ دلار به ازای هر دلار بالاتر از دیگر بازیگران زن هالیوود در رده پنجم این فهرست قرار گرفته که رتبه آنیستون در این جدول بیشتر به خاطر فیلم «جدایی» است که در سطح جهان ۲۸۸میلیون دلار فروخت و آنجلینا جولی همسر براد پیت با ۱۵ دلار در رده ششم قرار گرفته است.

رنه زلوگر پس از جولی قرار گرفته است و همچنین بن استیلر و سندرا بولاک در این فهرست با ۱۴ دلار در رده‌های نهم و دهم قرار گرفته است. این گزارش نشان می‌دهد فیلم‌هایی با بازی تام هنکس، تام کروز و ویل اسمیت بر مبنای هر دلار دستمزد آنها به ترتیب ۱۲، ۱۱ و ۱۰ دلار درآمدزایی کرده‌اند و بین کمدین‌ها آدام سندلر، ویل فرل و جیم کری به ترتیب با ۸، ۹ و ۸ دلار در پایین این فهرست قرار گرفته‌اند.

در این فهرست حضور بازیگران کمدی موفقیت‌آمیز نبوده است.

در انتهای این فهرست ۲۱ نفره راسل کرو بازیگری که سه فیلم آخرش «یک سال خوب»، «مرد سیندرلایی» و «ارباب و فرمانده» است با ۵ دلار به ازای هر یک دلار قرار گرفته است.

از این بازیگر تنها فیلم «یک سال خوب» در میان پرفروش‌ها قرار گرفت که ۳۵میلیون دلار هزینه این فیلم بوده است و یک سوم از هزینه به عنوان دستمزد به این بازیگر پرداخت شده است.