خاتمی به اسپانیا دعوت شد

نگاه سوم- «سیدمحمد خاتمی» رییس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها از سوی دو بنیاد اسپانیایی برای شرکت در کنفرانس‌هایی درباره ایران و اسلام به این کشور اروپایی دعوت شد. موسسه بین‌المللی مطالعات عربی و دنیای اسلام وابسته‌به وزارت امور خارجه اسپانیا و مرکز فرهنگی «بنیاد رومئو» در دعوتنامه‌هایی جداگانه از رییس‌جمهوری سابق ایران خواسته‌اند تا در کنفرانس‌هایی که اسفندماه سال جاری به مناسبت بررسی اوضاع دنیای اسلام و تحولات خاورمیانه در شهرهای مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود، شرکت کند.

بنیاد رومئو که فعالیت اصلی آن تلاش برای تقویت ارتباط شهروندان با هنرهای نمایشی است، در دعوتنامه خود از خاتمی به عنوان «شخصیتی دارای اعتبار بسیار در سطح بین‌المللی» نام برده که دارای دیدگاه‌های کارشناسی و مواضع منطقی و معتدل درباره تحولات جهانی و دنیای اسلام است.

همزمان با حضور خاتمی در اسپانیا، ترجمه اسپانیایی کتاب او با عنوان «از دنیا شهر تا شهر دنیا» نیز انتشار خواهد یافت و «انتشارات ال‌کوبره» در بارسلونا به دنبال آن است که خاتمی در مراسمی که برای معرفی کتابش برپا خواهد شد، حضور یابد. این دومین کتاب خاتمی است که پس از «بیم موج» به زبان اسپانیایی برگردانده می‌شود.