ایسنا- به‌ مناسبت سالگرد صدور فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه قاجار، مجموعه‌ای از عکس‌ها و اسناد مربوط به انقلاب مشروطه در عکسخانه شهر تهران به ‌نمایش گذاشته شد. ۱۵ عکس سیاه و سفید از انقلاب مشروطه همدان، مجاهدان فاتح تهران، جمعی از مشروطه خواهان و ... از مجموعه شخصی امیر شهاب رضویان، در این نمایشگاه عرضه شده است.

همچنین مجموعه‌ای از اعلان‌های دوران مشروطه، قانون انتخابات اداره نظمیه، حکم خلع محمدعلی شاه و... از مجموعه شخصی ناصرالدین حسن زاده روی دیواره‌های موزه عکسخانه شهر به‌چشم می‌خورد.

این مجموعه شامل عکس‌ها و اسناد مربوط به سال‌های ۱۲۷۴ تا حدود ۱۳۰۰ شمسی است و از آلبوم‌های خصوصی خانوادگی جمع‌آوری شده است.

در میان این عکس‌ها چند چهره گمنام مشروطه در همدان دیده می‌شود، که شاخص‌ترین آنها میرعبدالرزاق حکاک، سازنده پلاک عدل مظفر سردر مجلس شورای ملی، از مشروطه‌خواهان مهاجر به استانبول، است که با مجاهدان گیلانی در سال ۱۲۸۸ برای فتح تهران و سرنگونی محمدعلی‌شاه به ایران برمی‌گردد. گویا او به حزب دمکرات می‌پیوندد و در سال ۱۲۸۹ هجری شمسی (۱۳۲۸ قمری) همراه میرزاعلی محمدخان تربیت - خواهرزاده تقی‌زاده - در خیابان لاله‌زار به تلافی قتل سیدعبدا... بهبهانی توسط اعتدالیون ترور می‌شود.

نمایشگاه یادشده تا ۱۴ شهریور ماه در موزه عکسخانه شهر واقع در خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، برپا است.