«شاهین فرهت» از به پایان رسیدن سمفونی تهران خبرداد. این آهنگساز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: سمفونی تهران (شماره ۱۲) که جز بهترین سمفونی‌های من است، فرم کاملا کلاسیک دارد اما بیان آن از چند نقطه‌نظر تازه است چرا که آن را با الهام از از موسیقی‌های مختلفی که در طول زندگی‌ام در تهران شنیده‌ام، ساخته‌ام.

خالق سمفونی ایران با اشاره به بخش‌های مختلف این اثر ادامه داد: قسمت اول این سمفونی به خاطرات زادگاهم، تهران برمی‌گردد به طوری که قسمت درام زندگی در تهران را در این بخش بیان کرده‌ام. جالب اینجا است که این ایده‌ها و خاطرات که به موسیقی ایران هم نزدیک است خیلی خوب با فرمهای کلاسیک سمفونی پیوند خورده‌اند.قسمت دوم حالت آرامتری دارد و آرامش تهران را به نوعی در آن نشان می‌دهم.

وی بیان داشت: قسمت سوم سمفونی ترافیک تهران، ازدحام مردم برای رسیدن به سر کار است و بیان کننده فاکتورهای خشن شهری است.در قسمت چهارم نیز همه این فاکتورها دوباره بر می‌گردند و بیانگر این موضوع هستند که ما باید در نگه‌داری شهرمان آن بکوشیم. خالق سمفونی پیامبر در خصوص ضبط این اثر گفت: سمفونی تهران را اواخر شهریور در اکراین با ارکستر سمفونیک اکراین ضبط می‌کنم. وی با اشاره به ضبط این اثر در خارج از کشور افزود: من می‌خواهیم اثرم بدون اشتباه منتشر شود. به همین دلیل برای ضبط این سمفونی به اکراین می‌روم.