عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان خود را جزئی از نظام و دل‌بسته انقلاب می‌دانند و نمی‌خواهند مساله سوئی از جانب آنها متوجه نظام شود، تاکید کرد: اصلاح طلبان نباید فقط هیزمی برای گرم کردن انتخابات باشند. محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با سایت خانه ملت گفت: در شرایطی که کشور با تنگنا‌ها و چالش‌های بسیاری در عرصه بین‌المللی و داخلی مواجه است، زمینه سازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بهترین راه نجات کشور است.

وی افزود: شرکت حداکثری مردم در انتخابات منوط به حضور سلایق و دیدگاه‌های مختلف در عرصه سیاست است؛ ضمن آنکه امنیت طرح مسائل و گفتمان و آزادی پس از بیان وجود داشته باشد و رسانه‌ها بتوانند همه اخبار و مواضع را پوشش دهند.

تابش با اشاره به بیانات رهبری، اظهار کرد: صحبت‌های رهبر انقلاب در آغاز سال جدید بسیار حکیمانه بود؛ بنابراین مجموعه های اجرایی و نظارت و تامین کننده امنیت انتخابات باید سیاست خود را در خصوص چگونگی پیاده سازی و اجرای این استراتژی و راهبرد اعلام کنند تا گروه‌ها، جناح‌ها و سلایق مختلف تکلیف خود را بدانند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: دل نگرانی اصلاح طلبان این است که هیزمی برای گرم کردن انتخابات نشوند؛ اصلاح طلبان دغدغه نظام جمهوری اسلامی را دارند و هویت خود را از آن می‌دانند ولی نگران هستند افراد کوچک و سطح پایین با سوء تدبیر به سیاست متعالی و ارزشمند نظام آسیب بزنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: ما باید بدانیم که آیا دستگاه‌‌های مربوطه می‌خواهند مر قانون را ملاک قرار دهند یا اینکه سلیقه‌ها در این فرآیند دخالت دارند ولی از آنجا که اصلاح طلبان خود را جزئی از نظام و دل‌بسته به انقلاب می‌دانند، نمی‌خواهند مساله سویی از جانب آنها متوجه نظام شود.