کاوه مشکات: مسقف. با فرشی قرمز که پیاده رو را دو رنگ کرده است. داربست‌های فلزی که پیچ خورده و غرفه‌ها را

ساخته‌اند. در ورودی داربست‌ها با خط نستعلیق، نوشته شده: «خیابان هنر» هر چهارشنبه یکی از خیابان‌های شهر تهران، میزبان هنر است. در «خیابان هنر» چهره، پیاده رو تغییر پیدا می‌کند. هر هفته در یکی از پیاده روها غوغایی بر پا است، رنگ‌، خط‌، نقاشی و مجسمه‌سازی در یک جا جمع می‌شوند.

موسسه‌ هاتف شهر به همراه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران این طرح را در خیابان‌های پر‌تردد و ترافیک شهر تهران از سال ۸۵ به اجرا گذاشته‌اند.

فرزاد هوشیار، مشاور اجرایی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر پروژه خیابان هنر درباره علت اجرای این در خیابان‌های پر‌تردد می‌گوید: خیابان هنر شهر تهران با هدف ایجاد ارتباط گرم اجتماعی بین مردم، بومی‌سازی فرهنگ، تلطیف فضاهای عمومی شهر، آشنایی مردم با هنرها و‌... چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها در خیابان‌های عصبی و پرتردد شهر تهران برگزار می‌گردد.

الگوی این نوع فضا‌ها از خیابان‌های هنر شهر‌هایی چون پاریس، لندن، مسکو گرفته شده است.

هوشیار با اشاره به این نکته که این الگو‌ها برای شهر تهران بومی‌سازی شده اضافه می‌کند: در این خیابان بیش از ۱۰۰ هنرمند در ۲۵ کارگاه هنری حضور دارند و مشغول به فعالیت هستند.

کارگاه‌های سفال‌، بافت، نقاشی، نمایش، خطاطی و عکاسی از جمله برنامه‌هایی هستند که در خیابان هنر به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

اجرای موسیقی و ایجاد غرفه‌های خرید محصولات فرهنگی از دیگر امکانات این خیابان‌ها‌ است.

گفتنی است، بنا به گفته مدیر پروژه خیابان هنر، قرار است در عید سعید فطر حیابان هنر در دبی برگزار شود.

خیابان هنر هم‌اکنون در بلوار کشاورز برپا است.

آشتی سینما و مردم

پارک‌های ملت، بعثت، پردیسان و فرهنگسرای تهران در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه جمعیت علاقه‌مند به سینما را میهمان خود

می‌کنند.

پخش فیلم‌های روز سینما بر روی پرده‌ای بزرگ و البته مجانی باعث شده‌، این پارک‌ها در روز‌های پایانی هفته فضایی متفاوت با سایر روز‌ها را داشته باشند.

موسسه‌ هاتف شهر که مجری این طرح فیلم پارک نیز هست، با پخش فیلم‌های روز که در حال اکران است، جمعیت بسیاری را به پارک‌ها کشانده است.

فرزاد هوشیار درباره پخش فیلم در پارک‌های بزرگ تهران می‌گوید: هدف از این کار آشتی دادن مردم با سینما و همین‌طور تغییر شکل محیط پارک‌ها است.

این نوع حرکت‌ها باعث حضور خانواده‌ها در پارک‌ها می‌شود و محیط پارک‌ها نیز تلطیف می‌کند.

گفتنی است، هفته گذشته فیلم روز سوم ساخته محمدحسین لطیفی در پارک‌های تهران به نمایش در‌آمد.