انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری جزو اولین دستور کارهای اجلاس خبرگان در روز سه‌شنبه است

عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری خبر داد که رییس جدید این مجلس در اجلاس خبرگان که از سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه در ساختمان قدیم مجلس در تهران برگزار می‌شود، انتخاب می‌شود. سیداحمد خاتمی، عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری جزو اولین دستور کارهای اجلاس خبرگان است و به احتمال زیاد در همان روز اول اجلاس، رییس جدید به فضل الهی انتخاب خواهد شد.

وی در مورد دستورکارهای اجلاس خبرگان که قرار است از ۱۳ شهریورماه یعنی روز سه‌شنبه صبح آغاز شود نیز گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده و روال عادی نطق‌های قبل از دستور از سوی اعضا ارائه و نیز طرحی از کمیسیون آیین‌نامه در رابطه با کمیسیون بودجه خبرگان در جهت تقلیل تعداد افراد عضو کمیسیون بودجه با توجه به بودجه اندک مجلس خبرگان رهبری ارائه و رای‌گیری خواهد شد.

خاتمی همچنین گفت: به احتمال زیاد طبق این طرح در صورت تصویب اعضای کمیسیون بودجه از ۱۱ نفر به حدود پنج، شش نفر تقلیل پیدا می‌کند.

وی گفت: طبق آیین‌نامه خبرگان کمیسیون سیاسی مجلس نیز موضوع‌های سیاسی را مشخص و شخصیت‌هایی را برای سخنرانی در این اجلاس دعوت کرده‌اند.

این عضو جامعه مدرسین همچنین درباره انتخاب رییس جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ان‌شاء‌ا... به فضل الهی در موقع مناسب با حضور اکثریت اعضا، رییس جدید جامعه مدرسین انتخاب خواهد شد.

وی در پایان گفت که در حال حاضر این تشکل توسط آیت‌ا... یزدی نایب اول جامعه مدرسین اداره می‌شود.