وزیر امور خارجه ایران دیروز در مسکو و در دیدار با سرگئی کرینکو، رییس سازمان انرژی اتمی روسیه، درباره موضوع تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر، با وی گفت‌وگو کرد.

سازمان انرژی اتمی روسیه و پیمانکاران طرف قرارداد با آن در حال ساخت نیروگاه بوشهر هستند، اما پیمانکاران بارها تاریخ تکمیل این نیروگاه را به بهانه مسائل مالی به تاخیر انداخته‌اند. این موضوع روابط مسکو و تهران را تحت تاثیر قرار داده است. منوچهر متکی سه‌شنبه شب هنگام ورود به مسکو با اعلام خبر سفر ولادیمیر پوتین به تهران در آینده نزدیک، به خبرنگاران گفت: علاوه بر مساله دریای خزر، همکاری‌ها و گفت‌وگوهای دو جانبه نیز در برنامه سفر رییس‌جمهوری روسیه به تهران قرار دارد.وزیر خارجه ایران ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور را برعهده دارد.

متکی همچنین گفت: در دیدار کمیسیون مشترک، همکاری‌های ایران و روسیه در همه زمینه‌ها بررسی خواهد شد و زمینه‌های جدید همکاری نیز مشخص می‌شوند.متکی خبر داد که ولادمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر به تهران سفر خواهد کرد.اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر ۲۴مهر ماه در تهران برگزار می‌شود.