جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز عصر روز سه‌شنبه در دفتر آیت‌ا... مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: علت تشکیل این جلسه در دانشگاه امام صادق شرایط مناسب امنیتی این دانشگاه بود. وی افزود: در ابتدا مقدمات جلسه به گونه‌ای چیده شده بود که نشان از یک جلسه رسمی داشت که این امر از ناحیه دفتر تشریفات رییس‌جمهوری صورت گرفته بود. وی گفت: در آغاز جلسه آیت‌ا... مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ضمن خوشامدگویی به رییس‌جمهوری اظهار کرد: ما انتظار داشتیم در این ارتباط جلسه دوستانه‌ای داشته باشیم، نه یک جلسه رسمی که خبرنگاران و صدا و سیما حضور داشته باشند که رییس‌جمهوری بلافاصله بعد از سخنان آیت‌ا... مهدوی کنی دستور دادند همراهان نیز از جلسه خارج شوند و جلسه حالت صمیمانه و دوستانه گرفت.

وی گفت: آیت‌ا... مهدوی کنی در این جلسه خطاب به رییس‌جمهوری گفت که دولت شما دولت پرکار و زحمت کشی است و خدمات زیادی به مردم کرده است، ولی گاهی مردم در مورد گرانی‌ها با ما صحبت می‌کنند و در این ارتباط شکایت‌هایی را دارند و می‌گویند که در این ارتباط چه کاری می‌شود کرد. مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا تمام اعضای جامعه روحانیت از جمله آقای هاشمی نیز در این جلسه حضور داشت یا نه گفت: اکثریت قاطع اعضای جامعه روحانیت مبارز در این جلسه بوده‌اند. وی در مورد حضور هاشمی گفت: آقای هاشمی در این جلسه حضور نداشت، ولی باید این نکته را مورد توجه قرار داد که آقای هاشمی به دلیل مشغله کاری و مسایل امنیتی مدت‌ها است که در جلسات جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا نمی‌کنند و نیامدن ایشان به جلسه امری عادی و متعارف است و ما اگر جلسه‌ای را بخواهیم برگزار کنیم که حتما وی نیز حضور داشته باشد این جلسه را در دفتر ایشان برگزار می‌کنیم. البته آقای هاشمی رفسنجانی به ندرت در جلساتی که در دفتر آیت‌ا... مهدوی کنی نیز برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کند. وی گفت: در این جلسه رییس‌جمهوری ضمن اظهار ارادت نسبت به روحانیت اظهار کرد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با بیانیه‌های جامعه روحانیت مبارز در راهپیمایی ۱۶‌شهریور و تاسوعا و عاشورا شرکت کرده و در تجمع ۱۷‌شهریور نیز با تردید حضور پیدا کرد، چرا که جامعه روحانیت مبارز اعلام کرده بود که در این روز ما برنامه‌ای نداریم. مصباحی‌مقدم گفت: در این جلسه رییس‌جمهوری ضمن استقبال از دیدگاه‌های اعضای جامعه روحانیت خطاب به اعضا اظهار کرد که شما مطالبی که مدنظرتان است را بررسی کنید و اگر لازم بود با وزرا جلسه بگذارید و نکات، پیشنهادات و رهنمودهای خود را در مورد مسایل مختلف کشور از جمله تغییر و تحول در نظام بانکداری و مسایل اقتصادی و فرهنگی کشور ارائه دهید.

وی گفت: رییس‌جمهوری همچنین در این جلسه به منابع مالی که دولت برای امور فرهنگی به خصوص فرهنگ دینی اختصاص داده است اشاره کرد و گفت، ما برای فعالیت مساجد ارقام و اعدادی را در نظر گرفته‌ایم و اعلام آمادگی برای بررسی و پذیرش پیشنهادات اعضای جامعه روحانیت کرد.

مصباحی مقدم باردیگر با تاکید بر این که جلسه ما با رییس‌جمهوری جلسه دوستانه بود و این جلسه از حدود یک ربع به ۵ آغاز و به یک ربع به ۷ به اتمام رسید، گفت: اعضا در پایان جلسه از اظهارات و حضور رییس‌جمهوری در این جلسه تشکر و قدردانی کردند.

مصباحی‌مقدم در پایان هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا این جلسه به درخواست جامعه روحانیت برگزار شده بود یا رییس‌جمهوری، گفت: پیشنهاد برگزاری این جلسه از دفتر رییس‌جمهوری مطرح شده بود.