هزینه‌های غیرخوراکی نقاط شهری استان تهران از ۱۳/۷۸‌درصد در سال ۸۳ به ۷۵/۷۹ در سال ۸۴ افزایش یافته است (نرخ رشد ۸۷/۲‌درصد)در حال که شاخص یادشده در سایر نقاط شهری کشور از ۳۶/۷۴ در سال ۸۳ به ۹۴/۷۵‌درصد (نرخ رشد ۰۸۱/۲‌درصد) در سال ۸۴ رسیده است. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران که از سوی استانداری تهران منتشر شده، آمده است: ترکیب هزینه‌های غیرخوراکی تلفیقی از نیازهای اولیه نظیر مسکن و حمل و نقل و نیازهای ثانویه مثل تفریحات و سرگرمی و بهداشت و درمان است و ارتقای آن بیانگر بهره‌مندی خانوارها از سطوح بالاتر رفاه است و ارقام فوق نشان می‌دهد، عدد مطلق هزینه‌های غیرخوراکی و نیازهای ثانویه نقاط شهری استان تهران بالاتر از میانگین کشور بوده است.

همچنین متوسط هزینه خوراکی و غیرخوراکی یک خانوار شهری استان تهران در سال ۸۴، ۷۴میلیون و ۴۲۱هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل آن ۶۵/۱۰‌درصد رشد کرده است. نرخ رشد هزینه‌های خوراکی یک خانوار مناطق شهری استان تهران در سال ۸۴، ۴۶/۲‌درصد و سهم آنها از کل هزینه‌ها ۲/۲۰ و نرخ رشد هزینه‌های غیرخوراکی ۹۴/۱۲‌درصد بوده است. همچنین در هزینه‌های غیرخوراکی نقاط شهری استان تهران، مسکن با ۳۹‌درصد بالاترین سهم از هزینه‌های غیرخوراکی و بهداشت و درمان با ۵/۵۰‌درصد بیشترین رشد را دارا بود.

مقایسه آمار هزینه خانوار در نقاط شهری استان تهران با متوسط هزینه خانوار شهری در کل کشور نشان می‌دهد که در نقاط شهری استان تهران، کل هزینه‌ها ۲۶‌درصد بیشتر از متوسط کشور است.