معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری از افزایش بودجه جاری سال ۸۷ دولت خبر داد.

امیرمنصور برقعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفت: حجم بودجه برای سال ۸۷ افزایش می‌یابد، چراکه دولت تکالیفی در قانون برنامه چهارم توسعه دارد که بودجه‌های جاری را تا حدی افزایش می‌دهد و البته اثرات خاص خود را نیز دارد. به گفته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری، طبیعی است که اگر انتظار بهبود زیرساخت‌های کشور وجود داشته باشد، بایستی بودجه عمرانی همواره مورد عنایت ویژه قرار گیرد.وی افزود: افزایش بودجه‌های عمرانی به منزله سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور خواهد بود. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که به نسبت معقولی، توازن بین افزایش بودجه جاری و بودجه عمرانی وجود داشته باشد.

وی همچنین در‌خصوص زمان ابلاغ بخشنامه بودجه ۸۷ به دستگاه‌ها گفت: مقدمات این کار فراهم شده، ولی بعید به نظر می‌رسد تا پایان شهریورماه پیش‌نویس بودجه آماده شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری در خصوص عملیاتی بودن بودجه سال آینده افزود: در حال نهادینه کردن رویکرد عملیاتی بودجه هستیم، ولی این نکته نباید فراموش شود که بودجه عملیاتی در یک فرآیند حداقل ۴ تا ۵ ساله محقق می‌شود.

در همین حال اسماعیل جبارزاده نگاه راهبردی دولت در تدوین لایحه بودجه ۸۷ را موجب آشفتگی نظام بودجه‌ریزی و اذهان کارشناسان دانست.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دولت از سال ۸۴ مکلف به تنظیم عملیاتی بودجه‌های سنواتی شد ولی تغییرات اعمال شده در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موجب شده است که متولی تنظیم لایحه بودجه ۸۷ مشخص نباشد.

او افزود: براساس عملکرد دو ساله گذشته دولت انتظار این است که لایحه بودجه سال ۸۷ با نگاه به اهداف سند چشم‌انداز و برنامه چهارم توسعه در جهت عملیاتی‌تر شدن پیش رود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری دو روز قبل نیز گفته بود که از دو ماه قبل تاکنون جلسات منظم ستاد بودجه برای تنظیم لایحه ادامه داشته است. اما هنوز پس از گذشت بیش از دو ماه از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تشکیل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری شرح وظایف این معاونت مشخص نشده است.