یونسکو تا ۲۰ هزار یورو به مادران جوان پژوهشگر کمک می‌کند. یونسکو طرحی برای موفقیت‌های شغلی مادران پژوهشگر عرضه کرده است. هدف، ایجاد امکاناتی است که مادران جوان و محقق بتوانند در آینده بدون نگرانی‌های معمول، کار و تحقیق و خانواده را باهم پیوند زنند و هیچیک را قربانی دیگری نکنند.

کمیسیون آلمانی یونسکو اعلام کرده است که منحنی شرکت زنان در گرفتن مدارج بالای آموزشی (دکترا یا بالاتر)، زمانی‌که آنها بچه دار می‌شوند، به شدت سقوط می‌کند. بنا بر آماری که این کمیسیون منتشر کرده‌است، تنها ۱۴/۵ درصد زنان در دانشگاه‌های آلمان به سطح استادی می‌رسند و این به گفته تهیه کنندگان آمار یاد شده فقدان جدی برای پژوهش‌های علمی در آلمان است. یونسکو از این پس هرسال سه مادر پژوهشگر نمونه از آلمان را که می‌خواهند به درجه استادی برسند، با مبلغ ۲۰هزار یورو حمایت می‌کند.

به این مادران امکاناتی نیز برای رسیدگی به کارهای خانه و نگهداری از بچه داده می‌شود. حمایت یونسکو تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود. این مادران با مشاوره دائمی، شرکت در کنفرانس‌های و سمینارهای بین‌المللی هم یاری می‌شوند تا راه برای موفقیت‌های آتی آنها در بازار کار هموار شود.