جزئیات بازار ثانویه رهن مسکن

دنیای اقتصاد- وزارت مسکن و شهرسازی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به طراحی و ساخت ۸۶هزار و ۶۶۰واحد مسکونی در ۱۳ نقطه کشور فرا خواند. طبق این فراخوان که در راستای تحقق برنامه‌های دولت و با هدف جلب و حمایت از سرمایه‌گذاران در طرح‌های تولید انبوه مسکن تهیه شده، کلیه سازندگان انبوه‌ مسکن و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فعال در این بخش می‌توانند با وزارت مسکن همکاری کنند. وزارت مسکن و شهرسازی معرفی کرد:

طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش مسکن

۸۶ هزار و ۶۶۰ واحد مسکونی در ۱۳ نقطه کشور ساخته می‌شود

دنیای‌اقتصاد- وزارت مسکن و شهرسازی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به طراحی و ساخت ۸۶هزار و ۶۶۰واحد مسکونی در ۱۳ نقطه کشور فرا خواند. طبق این فراخوان که در راستای تحقق برنامه‌های دولت و با هدف جلب و حمایت از سرمایه‌گذاران در طرح‌های تولید انبوه مسکن تهیه شده، کلیه سازندگان انبوه‌ مسکن و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فعال در این بخش می‌توانند با وزارت مسکن همکاری کنند. طرح‌هایی که از سوی وزارت مسکن برای سرمایه‌گذاری و اجرا عرضه شده به شرح زیر است:

- طراحی و ساخت ۶هزار واحد مسکونی به همراه ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی در محدوده‌ای به مساحت ۹۵هکتار واقع در شهر جدید بینالود مشهد.

- طراحی و ساخت ۹۶۰واحد مسکونی به همراه خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۱۵هکتار واقع در شهر جدید پولادشهر اصفهان.

- طراحی و ساخت ۲۵۰۰واحد مسکونی به همراه ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۵۰هکتار واقع در شهر جدید سهند تبریز.

- طراحی و ساخت ۷هزار واحد مسکونی به همراه خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در شهر جدید مجلسی اصفهان.

- طراحی و ساخت ۷هزار واحد مسکونی به همراه خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در شهر جدید رامشار زاهدان.

- طراحی و ساخت ۷هزار واحد مسکونی به همراه خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در شهر جدید ایوانکی تهران.

- طراحی و ساخت ۷هزار واحد مسکونی به همراه خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار واقع در شهر جدید سیراف بندر عسلویه.

- طراحی و ساخت ۴هزار واحد مسکونی به همراه خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۳۹ هکتار واقع در پردیسان قم.

- طراحی و ساخت ۲۰هزار واحد مسکونی به همراه خدمات زیربنایی و روبنایی مجموعه در محدوده‌ای به مساحت ۲۰۰ هکتار از اراضی پردیسان قم.

- طراحی و ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی به همراه خدمات مورد نیاز واقع در اراضی لپوی شهر شیراز.

- طراحی و ساخت ۵هزار واحد مسکونی به همراه خدمات مورد نیاز واقع در محدوده‌ای به مساحت ۸۰ هکتار واقع در شهر قزوین.

- طراحی و ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی به همراه خدمات مورد نیاز واقع در محدوده‌ای به مساحت ۱۵۰ هکتار واقع در پاکدشت تهران.

- طرح‌هایی به استعداد ۲۰۰ الی ۳۰۰ واحد مسکونی واقع در شهرهای سنندج، شیراز و کرمانشاه.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی سرمایه‌گذاران باید کلیه ضوابط و مقررات از جمله مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و معماری را در طرح‌ها رعایت کنند. همچنین باید از فناوری‌‌های نوین ساختمانی در جهت تولید صنعتی مسکن که منجر به یک یا چند مزیت در زمینه‌های تولید سریع، مقاوم، سبک، افزایش ایمنی و کاهش قیمت تمام شده شود، بهره گیرند. براساس این گزارش، سرمایه‌گذاران از حمایت‌ها و معافیت‌های قانونی قید شده در بند «د» تبصره ۶ بودجه سال‌جاری و آیین‌نامه اجرایی آن در صورت رعایت ضوابط مربوطه بهره‌مند خواهند شد.

طرح مکانیزه املاک تا ۲ ماه آینده

از سوی دیگر، طرح نقل‌و‌انتقال مکانیزه املاک تا دو ماه دیگر در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.به گزارش خبرگزاری مهر‌، معاون عملیاتی سازمان امورمالیاتی ضمن اعلام این مطلب گفت‌: طرح نقل‌وانتقال مکانیزه املاک در اکثر استان‌ها رو به اتمام است و تا دوماه دیگر در تمام کشور نقل‌وانتقال املاک از طریق این سیستم صورت می‌گیرد‌.

وی اهمیت این طرح را کاهش تعداد مراجعات مردم برای دریافت مفاصاحساب و گواهی مالیاتی دانست و افزود: با اجرای این طرح مراجعات و مدت انجام کار ارباب و رجوع از ۱۰تا ۲۰ روز به ۲ساعت تقلیل یافته است. شکری همچنین با اشاره به پیشرفت قابل توجه طرح گشت پستی گفت‌: این طرح نیز در بیشتر استان‌ها در حال اتمام است‌.

وی طرح گشت پستی را نوعی واحدیابی مالیاتی معرفی کرد که با کمک اداره پست انجام می‌گیرد‌. براساس گزارش رسانه مالیاتی ایران، معاون عملیاتی سازمان امورمالیاتی کشور در این مورد توضیح داد : در این طرح شناسایی واحدهای جدید مالیاتی که در حوزه‌های مالیاتی پرونده ندارند از طریق پست اداره کل پست صورت می‌گیرد‌. این شناسایی براسا‌س آدرس و اطلاعات و نقشه‌های پستی به صورت جغرافیایی صورت گیرد‌. وی تخمین زد با اجرای این طرح به صورت متوسط ۲۰ تا ۳۰درصد پرونده‌های هر اداره مالیاتی افزایش پیدا کند.