عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: یکی از دلایل عمده شفاف نبودن هزینه‌های انتخاباتی احزاب این است که پس از انتخابات این کار منجر به تسویه‌حساب‌های ویرانگر می‌شود. ید‌ا... طاهرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق نیفتد کسانی که به احزاب علاقه‌مندند و می‌خواهند به آن‌ها کمک کنند، خیلی روشن و شفاف میزان کمک مالی خود رااعلام می‌کنند و حتی اگر حزب متبوع آن‌ها پیروز هم نشد، برایشان عارضه منفی ایجاد نمی‌شود.

وی شفافیت را در کشورهای توسعه یافته یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی عنوان کرد و افزود: در کشور ما طبیعتا در هر عرصه‌ای از جمله انتخابات اگر شفاف‌سازی شود به تقویت مولفه‌های توسعه‌یافتگی کمک شده است.

طاهرنژاد با اعتقاد به این‌که حمایت‌کنندگان مالی احزاب امروز احساس امنیت نمی‌کنند، ادامه داد: دلیل این مساله این است که اگر حزبی که مورد حمایت آن‌ها است در انتخابات شکست بخورد و رقیبش پیروز شود و به عنوان مثال دولتی تشکیل شود مطمئنا برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌شود. بنابراین هم کسانی که کمک مالی می‌کنند و هم احزابی که کمک می‌گیرند، مجبورند که این افرادرا به نوعی استتار کنند تا بعدا مورد بغض واقع نشوند.