احمدی‌نژاد از سفر غرب بازگشت

دنیای اقتصاد - در آخرین ساعات جمعه شب گذشته مسوولان امنیتی فرودگاه مهرآباد تهران، یکی از سخت‌ترین شب‌های خود را گذارندند، چرا که این فرودگاه به محل حضور بیشتر مسوولان رده بالای نظام و مقامات کشوری و لشگری تبدیل شد که برای استقبال از محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری به پاویون ویژه قدم گذاشته بودند. احمدی‌نژاد که پس از سفری شش روزه به قاره آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تهران بازگشته بود، خود را در جمع بی سابقه استقبال‌کنندگانی دید که به نظر می‌رسید بیش از هر چیز برای قدردانی از سخنان متین و خویشتن‌داری رییس‌جمهوری در پاسخ به توهین رییس دانشگاه کلمبیا به فرودگاه مهرآباد رفته بودند.

حداد عادل، رییس مجلس،‌هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه، فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، جنتی، دبیر شورای نگهبان، محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، چمران، رییس شورای شهر تهران و تقریبا همه اعضای هیات دولت از جمله حاضران در مراسم استقبال جمعه شب بودند.

این استقبال پردامنه از احمدی‌نژاد، بیش از هر چیز نشان دهنده آن بود که کلیت نظام از آنچه در نیویورک روی داد، خشنود است و رضایت خود را با استقبال از این فرستاده ویژه به نمایش گذاشت.

اما احمدی‌نژاد در بدو ورود به فرودگاه مقابل خبرنگاران رسانه‌های گروهی نشست تا نتایج سفر را بازگو کند.

وی بیان مواضع و پیام ملت ایران به جهانیان را مهم‌ترین دستاورد سفر به نیویورک دانست و ابراز امیدواری کرد دیپلماسی فعال ایران موجب شود تا دیدگاه‌ها و آرمان‌های ملت ایران هرچه بیشتر به جهانیان معرفی شود.

رییس‌جمهوری افزود: سخنان برآمده از انقلاب و ملت مسلمان مورد توجه موحدان جهان و خداپرستان قرار گرفت و فرصتی پیدا شد تا به عنوان عضو کوچک همه ملت ایران در آنجا حضور یابیم و مواضع و پیام این ملت بزرگ را به گوش جهانیان برسانم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: در این سفر فرصت ترسیم چهره حقیقی و برجستگی‌های شخصیت ملت بزرگ ایران فراهم شد.

رییس‌جمهوری ایران گفت: حضور در مجمع عمومی‌سازمان ملل و اعلام مواضع ملت و طرح راه حل‌های مشکلات امروز بشر مورد استقبال فراوان قرار گرفت و با روسای کشورهای گوناگون دیدارهایی داشتیم که بسیار مهم شمرده می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در محافل دیپلماتیک، دیدگاه‌های ملت ایران همچنان مورد بحث و تبادل نظرقرار می‌گیرد و امیدواریم بررسی این دیدگاه‌ها همچنان ادامه یابد.

رییس‌جمهوری همچنین با اشاره به اینکه دیدار و ارتباط با مردم و گروه‌های مردمی‌بخش دیگری از این سفر بود، گفت: من برای حضور و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا دعوت شده بودم که حوادث گوناگونی اتفاق افتاد و به نظر من این یک اتفاق بزرگ بود که خدای متعال صحنه‌ای را ترسیم کرد که دو موضوع به نمایش درآمد؛ یک طرف همه گرایش‌های مادی و خباثت آلود و زیاده طلب و غیر موحد و درطرف دیگر مظلومیت و پاکی ملت ایران و پیام انسان ساز اسلامی‌ قرار داشت.

وی افزود: جالب است که همه این صحنه‌ها را به لحاظ مادی، بدخواهان ملت ایران با همه امکاناتشان طراحی کرده بودند و آنان تلاش کردند یا این حضور در دانشگاه کلمبیا لغو شود، یا اگر برگزار شد به صحنه محاکمه و تخریب چهره ملت ایران تبدیل شود.

رییس‌جمهور می‌گفت: سه شبکه رسانه‌ای سراسری در جهان از یک هفته پیش به طور مستمر برنامه جنگ روانی و تخریبی گسترده به راه انداختند و شخصیت و تاریخ و عظمت ملت ایران را نشانه رفتند و با حرف‌هایی که خودشان شایسته آن بودند، ما را متهم کردند.

احمدی‌نژاد گفت: آنها یک هفته از مخالفان ملت ایران دعوت کردند برای تظاهرات و برخورد با نماینده این ملت بزرگ اجتماع کنند و صحنه هم به گونه‌ای تیره و تار و یک طرفه طر‌احی شده بود و تعدادی را هم برای همراهی با خود جمع کرده بودند، اما صحنه کاملا معکوس شد و برخلاف آنچه تصور می‌کردند کمتر از ۲۰۰ نفر از کشورهای آمریکایی و اروپایی گرد آوردند که حتی برخی از آنان نمی‌دانستند برای چه آمده‌اند.

رییس‌جمهوری افزود: در این سو هزاران انسان فهمیده آمدند وحرف‌های ملت ایران را شنیدند و از مواضع ‌ایران حمایت کردند.