فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بسیج جدای از سپاه نیست، گفت: اگر ماموریت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب است، وظیفه بسیج هم همین است زیرا بسیج و سپاه هیچ گاه قابل تفکیک از یکدیگر نیستند. به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشگر محمد علی جعفری که دیروز در مراسم تودیع حجازی، فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج ‌سخن می‌گفت، اظهار کرد: سپاه یک سازمان نظامی - سیاسی - فرهنگی است که در رسالت سازمانی اش بسیج را در کنار خود دارد. فرقی بین این دو نیرو نیست و در حقیقت مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیمی از ماموریت سپاه بر عهده بسیج است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ماهیت کلی سپاه مشخص است، گفت: سپاه صرفا یک بعد نظامی ندارد، بلکه ماموریت سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب و مقابله با تهدیدهای داخلی است. هر تهدیدی که به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند سپاه به مقابله با آن خواهد پرداخت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: راهبردی که ما در گذشته داشتیم قطعا امروز نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد زیرا یک راهبرد با شرایط پیرامونی سیال بیش از دو تا پنج سال نمی‌تواند مفید واقع شود که رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند.

وی به راهبرد جدید در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: امروز ماموریت بسیج باید محور اصلی ماموریت سپاه باشد که انتصاب سردار حجازی به عنوان رییس ستاد مشترک سپاه نیز با توجه به اشراف ایشان به بسیج در همین راستا بوده است.

فرمانده کل سپاه که براساس نظر و موافقت رهبر انقلاب مسئولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج نیز به فرمانده کل سپاه محول شده است گفت: گرچه بنده به دلیل مشغله کاری فراوان شاید نتوانم به صورت تمام وقت در ستاد بسیج وقت بگذارم، ولی سردار میراحمدی که جانشین سردار حجازی در نیروی مقاومت بودند در سمت خود باقی خواهد ماند و در این راستا به بنده نیز کمک خواهد کرد.