معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: امسال ۱۴هزار نفر نیروی جدید در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور استخدام می‌شوند. رحمت‌ا... حافظی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: براساس قانون برنامه توسعه چهارم وزارت بهداشت اجازه دارد هر سال ۶‌هزار نیروی جدید استخدام کند و بر خلاف دستگاه‌های دیگر که معادل ۵۰‌درصد خروجی‌ها استخدام دارند، به تعداد کل خروجی‌ها که سالانه ۸هزار نفر هستند نیز می‌تواند نیرو استخدام کند.

وی گفت: بر این اساس طی دو سال گذشته هر سال ۱۴‌هزار نفر و تاکنون ۲۸‌هزار نفر به استخدام وزارت بهداشت درآمدند و امسال نیز ۱۴‌هزار نفر دیگر نیز در این وزارتخانه استخدام می‌شوند، آگهی استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی امسال برای اولین بار در تمام استان‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

وی افزود: طی دو سال گذشته به علت مشکلاتی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق برای استخدام در وزارت بهداشت ایجاد کرد، سازمان‌های مدیریت برخی استان‌ها اجازه چاپ آگهی دانشگاه علوم پزشکی را ندادند به همین علت برخی دانشگاه‌ها مجبور شدند آگهی استخدام را در کاغذ A۴ چاپ کنند و در نماز جمعه‌ها و در سطح شهر بین مردم پخش کنند.