مخالفان و موافقان برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت و معدن در حالی مطالب خود را مطرح کردند که فرصت به دفاع نعمت‌زاده از خود نرسید و به جلسه صبح امروز مجلس موکول شد.اما نماینده آستانه اشرفیه در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: با شناختی که از آقای نعمت‌زاده دارم ایشان از سرمایه‌های نظام است، اما ای کاش آقای روحانی باتوجه به شرایط ایشان در جای مناسب‌تری از وجودشان بهره می‌برد. محمد حسین قربانی خاطرنشان کرد: صحبت من به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مخالفت با کلیات برنامه‌های آقای روحانی نیست، بلکه من موافق کلیات برنامه‌های ایشان هستم. وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تحت تاثیر عوامل مختلف در محیطی با شرایط مختلف و گوناگون فعالیت می‌کند که در برنامه‌ریزی‌های خود چهار مولفه روندها، رویدادها، تصویرها و اقدامات را مورد توجه قرار دهد. این موارد معمولا در غالب چشم‌اندازها مطرح می‌شوند به‌علاوه آرمان‌گرایی هم باید در کنار واقع‌گرایی باشد که در برنامه پیشنهادی آقای نعمت‌زاده این‌طور نیست. این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرایط احراز چنین پستی شایستگی‌ها و مولفه‌های گوناگونی می‌طلبد که توانایی‌های فکری، عملی، جسمی و فیزیکی از جمله آنها است. این یک حرف نیست؛ بلکه چکیده یک تحقیق و پژوهش است که در مرکز پژوهش‌های مجلس موجود است. من به خاطر روحیه لطیف و جذاب آقای نعمت‌زاده ایشان را دوست دارم، اما آیا ایشان از نظر جسمی و فیزیکی توانایی انجام این کار را دارند؟ حسن‌پور: بهترین‌های کشور برای تیم اقتصادی انتخاب شده‌اند

نماینده مردم سیرجان در مجلس اظهار کرد: بهترین‌های کشور برای تیم اقتصادی انتخاب شده‌اند و روحانی ثابت کرد که به شعارهای انتخابی‌اش پایبند بوده است. شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: آقای روحانی با انتخاب همکاران شایسته ثابت کرد که به شعارهای انتخاباتی‌اش پایبند بوده است. افرادی مانند طیب‌نیا، آخوندی، زنگنه، چیت‌چیان، ظریف، پورمحمدی و علوی از بهترین‌های کابینه هستند و بهترین‌های کشور برای تیم اقتصادی انتخاب شده‌اند. نماینده مردم سیرجان خاطرنشان کرد: امروز وزارت حساس صنعت به مدیری مجرب و آگاه نیاز دارد تا این کشتی را از گرداب نجات دهد. نعمت‌زاده همچنین پدر صنعت ایران نام گرفته است.

شریعتی: نعمت‌زاده انشا ننوشته، برنامه ارائه کرده است

نماینده مردم بهبهان در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: نعمت‌زاده انشا ننوشته، برنامه ارائه کرده است. از دولت یازدهم انتظار می‌رود که با کلید تدبیر روح تازه‌ای در کالبد کشور دمیده شود تا مردم شاهد وزرایی در شأن خود باشند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بر اساس برنامه‌هایی که ارائه داده از کارشناسی لازم برای انجام امور برخوردار است، گفت: آقای نعمت‌زاده در برنامه‌های خود کلی‌گویی نکرده، برنامه‌ای دقیق ارائه کرده است، انشا ننوشته، برنامه ارائه کرده است و افقی که تبیین کرده در اختیار مجلس قرار داده شده که با این معیار می‌توان به ارزیابی عملکرد او پرداخت.

شریعتی تصریح کرد: نعمت‌زاده با توجه به سوابقی که دارد، فرصت‌آفرین بوده و وقتی وارد پروژه‌ای می‌شود، می‌تواند تمام کارها را تنظیم کند و حتی اگر تخلفی رخ دهد، قطعا برخورد می‌کند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، صنایع پتروشیمی را به کشور ارمغان آورده است و می‌توان او را قدرتمندترین وزیر کابینه نامید، او با برنامه‌هایی که دارد نشان داده چسبیده به صنعت نیست، از جنس صنعت است. نماینده مردم بهبهان در مجلس ادامه داد: نعمت‌زاده مدیری است که آسیب‌شناسی تولید را می‌داند و با گفت‌وگوهای بین‌بخشی که با سایر وزرای مرتبط با صنعت می‌تواند انجام دهد، قادر خواهد بود چرخ‌های صنعت، معدن و بازرگانی را سرعت فزآینده‌ای بخشد.