احمدی‌نژاد: مگر قرار است ما برویم؟

دنیای اقتصاد- در روزهای پایانی حضور احمدی‌نژاد در پاستور مراسم‌های تقدیر از او و دولتش همچنان ادامه دارد. بخش‌های مختلف دولت برای رییس خود بزرگداشت می‌گیرند و از او تقدیر می‌کنند. لوح‌های تقدیر دست به دست می‌شود و عکس‌های یادگاری گرفته می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری عصر سه‌شنبه هم یکی از این مراسم های تقدیر برگزار شده است. طی مراسمی از سوی وزیر کشور، معاونین و مدیران وزارت کشور و همچنین استانداران سراسر کشور در مجتمع فرهنگی وزارت کشور در میدان ونک از ۸ سال خدمات رییس‌جمهور قدردانی شد. در مراسم دیگری که برای رونمایی از طرح جامع اطلاعات مالیاتی و معرفی دستاوردهای نوین وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، از سوی وزارت اقتصاد و دارایی هدایایی برای تقدیر از زحمات احمدی‌نژاد به او تقدیم شد.

گرچه این مراسم‌های تقدیر که به اعتقاد نمایندگان از بیت‌المال هزینه می‌شود با مخالفت‌هایی مواجه بوده و حتی به‌رغم تلاش دولتی‌ها و حامیانشان مجلس حاضر به برگزاری مراسم تقدیر از احمدی‌نژاد نشد، اما احمدی‌نژاد خود نظر دیگری دارد.

او پیش از این در یکی از همین مراسم‌ها که برای تقدیر از فعالان حوزه زن برگزار شده بود در واکنش به اظهار نظر عده ای که بیان می‌کنند احمدی نژاد در روزهای پایانی کار دولت اقدام به تقدیر و تشکر از همکاران خود می‌کند و این کار را اقدامی اشتباه قلمداد می‌کنند، گفت: شاید بنده غیر از خدا و امام عصر (عج) تنها کسی هستم که زحمات همکاران خود و خانواده‌های آنان را از نزدیک دیده‌ام؛ بنده زمانی که می‌بینم نه تنها کسی از تلاش‌های اعضای دولت تشکر نمی‌کند، بلکه هزاران حنجره و بلندگوی بی‌انصاف بسیج شدند که خدمات بی‌نظیر آنان را زیر سوال ببرند وظیفه دارم که از آنان تشکر کنم و این جزو ویژگی‌های این دولت است. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: به خدا اگر امکان اجرایی آن وجود داشت از همه همکارانم در سراسر کشور نفر به نفر حضوری تشکر می‌کردم. اما روز سه شنبه احمدی‌نژاد با اشاره به مراسم تجلیل و قدردانی از وی که از سوی وزیر کشور، استانداران، معاونان و مدیران وزارت کشور برگزار شد، گفت: با تغییر عناوین، مسوولیت‌ها و وظایف کم نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه مراسم تقدیر و تشکر برای کسی برگزار می‌کنند که کاری کرده باشد، گفت: اگر ما کاری انجام دادیم پس شهدا، جانبازان و آنهایی که در دوران دفاع مقدس روی مین رفتند، چکار کردند؟ آن خانواده‌هایی که ۵ فرزند خود را تقدیم نظام کرده یا آن جانبازی که بر روی ویلچر نشسته چه کار کرده است؟ رییس‌جمهور احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه از کسی تقدیر می‌کنند که می‌خواهد خداحافظی کند، خطاب به استانداران سراسر کشور گفت: مگر قرار است که شماها بروید؟

رییس‌جمهور افزود: با تغییر عناوین، وظایف، آرمان‌ها و مسوولیت‌ها عوض نخواهد شد و همچنین مسوولیت‌ها و وظایف کم نمی‌شود. وی در ادامه سخنان خود از استانداران و مسوولان وزارت کشور خواست تا تمام تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف همچون مسکن مهر، سهام عدالت و اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون هدفمندی یارانه‌ها و .... را مکتوب کرده و از طریق وزیر کشور برای وی ارسال کنند.

وزارت اقتصاد منسجم‌ترین مدیریت تاریخ کشور را داشت

محمود احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از طرح جامع اطلاعات مالیاتی و معرفی دستاوردهای نوین وزارت امور اقتصاد و دارایی سقف پرواز ملت ایران را نامحدود دانست و گفت: هیچ‌کس حق ندارد معیار اندازه‌گیری ملت و مبنای تنظیم برنامه‌هایش را توان محدود خودش بداند. رییس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: هر کس که بخواهد این استعدادها را مسدود کند یا اینکه ببندد و سقف پرواز را پایین بگیرد و شرایط را به گونه‌ای تنظیم کند که استعدادها فرصت پرواز پیدا نکند، در واقع هم به ملت و هم به خودش جفا کرده است. هر کس هر چقدر هم که بالا باشد، سقف پرواز ملت نیست؛ چراکه سقف پرواز ملت یک افق بی‌نهایت است.

احمدی‌نژاد با اشاره به تقدیر از وی در این مراسم که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی انجام شد، گفت: من اطلاع نداشتم که می‌خواستید از من تشکر کنید، من کاری نکرده‌ام. اتفاقا در ذهن من این بود که این برنامه را برای تشکر صمیمانه از همکارانمان در وزارت امور اقتصاد و دارایی بهانه کنیم. من قدر کارهای شما را می‌شناسم و از همه شما تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: شاید بتوان گفت منسجم‌ترین مدیریت کشور در طول تاریخ کشور، تیم وزارت اقتصاد بوده است. احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود اظهار کرد: کسی تصور نکند که کار تمام شده؛ چراکه کار آغاز شده است. کسی که هدف‌های بلند انسانی دارد، عناوین و مناسبت‌ها و شرایط تغییری در اراده او ایجاد نمی‌کند آینده متعلق به شما و ملت ایران است .

تاکنون به پنج ، شش هزار سوال جواب داده ام

احمدی‌نژاد دیروز در دیدار با تعدادی از اهالی رسانه، از فعالیت‌های خبرنگاران، عکاسان و نمایندگان رسانه‌ها در هشت سال اخیر تقدیر کرد.به گزارش «ایسنا»، احمدی‌نژاد اظهار کرد:‌ ما همه را دوست داریم؛ هم کسی که موافق نوشت و هم کسی که مخالف نوشت، همه در راستای اهداف بلند کار کردیم.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: می‌خواهم در اینجا یک شوخی کنم. روزی یکی از دوستان به من گفت مهم نیست که موافق شما می‌نویسند یا مخالف، بلکه مهم این است که در مورد شما می‌نویسند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «ما تلاش می‌کنیم آنچه را که به آن اعتقاد داریم و باور داریم، بیان کنیم»، خاطرنشان کرد:‌ من تاکنون به پنج ، شش هزار سوال جواب داده ام و به دلیل آنچه که پیش از این گفتم، کسی نتوانسته در پاسخ‌های من تناقض یا اختلاف فاحشی پیدا کند. ما آنچه را که باور و اعتقاد داریم می‌گوئیم. رییس‌جمهور افزود: باید از کسی تقدیر شود که کارش تمام شده و می‌خواهد برود؛ مگر قرار است ما برویم؟ ما در خدمت شما هستیم. مگر تغییر قوانین و قالب‌ها در مسوولیت‌های انسان تغییر ایجاد می‌کند؟ ما یک ملت با آرمان‌های بلند الهی و تاریخی هستیم،‌ در ابتدای راهیم و تازه کار شروع شده و تمام نشده است.