دانشگاه شهید عباسپور با ارسال توضیحاتی درخصوص خبری با عنوان «اعتراض به ادغام دانشگاه شهید عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی» و همچنین «آینده صنعت آب و برق فدای افزایش رنکینگ یک دانشگاه» واکنش نشان داد. در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه شهید عباسپور پس از طی مراحل قانونی و تایید مراجع ذی‌صلاح به دانشگاه شهید بهشتی الحاق گردیده است و این تجمیع موجب تقویت ارتباط با صنعت آب، آبفا، برق و انرژی خواهد شد که به برخی از آن موارد به شرح زیر اشاره می‌گردد:

لزوم ارتقای جایگاه دانشگاه شهید عباسپور و وجود محدودیت‌های قانونی

- با توجه به رشد روزافزون فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهید عباسپور از یک سو و محدودیت‌های قانونی برای گسترش فعالیت موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی از طرف دیگر، ادامه فعالیت و ارتقای دانشگاه شهید عباسپور عملا در ساختار وزارت نیرو غیرممکن شده بود.

- عدم ثبات جایگاه دانشگاه مشکلات عدیده‌ای را برای اداره دانشگاه در سنوات قبلی ایجاد نموده بود به‌طوری که تمامی روسای وقت دانشگاه به این نتیجه رسیده بودند که ادامه این وضعیت امکان‌پذیر نبوده و این امر وظایف و ماموریت‌های دانشگاه را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده بود.

- پس از مدت‌ها مطالعه و انجام کار کارشناسی، مسوولین وزارت نیرو برای فراهم آوردن امکان رشد و بالندگی دانشگاه شهید عباسپور و در راستای تداوم خدمات رسانی به صنعت آب و برق در سال ۱۳۸۹ با انتزاع آن از وزارت نیرو موافقت نمودند.

در ادامه آمده است:

- شورای گسترش آموزش عالی حسب اختیارات قانونی خود در جلسه مورخ ۲۴/۱/۹۲ به منظور رفع نیازهای علمی، فنی و تخصصی نیروی انسانی متخصص کشور و تربیت و رشد و تعالی آنها، در راستای نیل به جایگاه معتبرترین دانشگاه تخصصی و مرجع علمی- فناوری اصلی در زمینه‌های مرتبط با صنعت آب، آبفا، برق و انرژی که در سطح کشور و منطقه با انگیزه صیانت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و ارتقای سطح فعالیت‌های علمی و فناوری، با الحاق دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) به دانشگاه شهید بهشتی تحت عنوان پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی موافقت به عمل آورد.

استمرار و تداوم همکاری دانشگاه با صنعت آب و برق

- از حدود دو سال پیش که انتقال دانشگاه عباسپور از وزارت نیرو به وزارت علوم انجام شد، ارتباط دانشگاه با وزارت نیرو و صنعت آب و برق کمافی‌السابق و حتی پررنگ‌تر از قبل ادامه یافت. شاهد این مدعا:

- برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش تخصصی که کماکان ادامه یافته است.

- به‌رغم تنگناهای مالی کشور، پروژه‌های تحقیقاتی با صنعت ادامه داشته و دو طرح کلان ملی در ارتباط با صنعت آب و برق از سوی وزارت علوم به دانشگاه ابلاغ و در حال انجام است.

- وزارت نیرو و دانشگاه شهید بهشتی در حال عقد تفاهم‌نامه‌هایی برای تقویت و نهادینه کردن این ارتباط هستند.

استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه شهید بهشتی برای ارائه خدمات بیشتر به صنعت آب و برق

- از توان علمی و تخصص‌های متنوع از جمله رشته‌های علوم انسانی و مدیریتی موجود در دانشگاه (جامع) شهید بهشتی برای برگزاری دوره‌های میان رشته‌ای مورد نیاز صنعت آب و برق استفاده خواهد گردید.

- مجموعه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در دانشگاه شهید بهشتی برای انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات مهندسی صنعت آب، آبفا، برق و انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.