روزنامه اعتماد در گفت‌و‌گو با احمد توکلی نوشت: همزمان با اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، حرکتی در بین برخی از طیف‌های اصولگرا، برای مصادره پیروز این انتخابات به نفع جریان اصولگرایی آغاز شد، اما در این بین برخی از چهره‌های معتدل‌تر اصولگرایی با پذیرش اینکه گفتمان‌شان در این انتخابات با پاسخ منفی از طرف مردم مواجه شده، مواضعی دیگر اتخاذ کردند. احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس که سابقه دو دوره رقابت انتخاباتی با روسای جمهوری در دوران سازندگی و اصلاحات را هم دارد، در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید که اصولگرایان وقتی مردم ناله می‌کردند، روی اشتباهات دولت احمدی‌نژاد ماله می‌کشیدند و پاسخ خود را هم در انتخابات از مردم گرفتند، اما درباره اینکه تفاوت کاندیدای اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ با کاندیدای مورد حمایت آنها در سال ۹۲ چه بود که برای پیروز نشدن گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ همه اصولگرایان بسیج شدند و چشم بر خطاهای احمدی‌نژاد بستند، اما این‌بار پیروزی گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان را به مردم تبریک گفتند، نظرات متفاوتی دارد. توکلی می‌گوید: سال ۸۸ هم رهبری از رای مردم دفاع کردند. در جلسه‌ای که فکر می‌کنم روز سه شنبه بعد از انتخابات با حضور نماینده نامزدها برگزار کردند، آقا فرمودند که شما هر خواسته قانونی داشته باشید یا حتی خواسته‌ای داشته باشید که قانون درباره آن سکوت کرده باشد، من اجازه می‌دهم.

شما اگر نسبت به صندوق خاصی شکایت دارید، بگویید همان را بازشماری کنند. اگر فقط حدس می‌زنید تقلب شده، به صورت رندوم صندوق‌ها برای بازشماری انتخاب شود و آنقدر این انتخاب رندوم را ادامه دهیم تا اطمینان حاصل شود، ولی ایشان گفتند ابطال انتخابات تودهنی زدن به مردم است و من این کار را نمی‌کنم. حتی خانم کروبی گفتند که ما خودمان هم دربازشماری حضور داشته باشیم و آقا گفتند حضور داشته باشید. روز قبل از این جلسه هم، آقا با آقای موسوی جلسه داشتند و به آقای موسوی گفته بودند که کار خیابانی را متوقف کن و از طریق قانونی وارد شو و من از تو حمایت می‌کنم تا مطمئن شوی که نتیجه درست بوده یا نه.

آقا گفته بودند که اگر کار به خیابان کشیده شود، تو می‌توانی آن را شروع کنی، ولی در ادامه از دستت خارج می‌شود و متاسفانه همین طور هم شد. این عدم تمکین به قانون مهم‌ترین و درست‌ترین نقد آقای موسوی به آقای احمدی‌نژاد بود، ولی خودش در این آزمون موفق نشد.