روحانی حاتم بخشی‌های احمدی‌نژاد از بیت‌المال را برمی‌گرداند

سایت خانه ملت- عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، ضمن انتقاد از اصرار دولت احمدی‌نژاد برای اجرای مصوبات غیر قانونی تاکید کرد: روحانی حاتم بخشی‌های احمدی‌نژاد از بیت‌المال را برمی‌گرداند. محمدرضاخباز، درخصوص استخدام‌های مصوبه مهرآفرین در روزهای آخر کاری دولت دهم گفت: غیرقانونی بودن مصوبات مهرآفرین در حدود ۶ صفحه به دولت ابلاغ شده و ملغی‌الاثر است؛ یعنی در حقیقت از اساس قانون نیست که کسی آن را اجرا کند. وی افزود: اگر مسوولی از مسوولان کشور این مصوبه را بعد از ابلاغ رییس مجلس مبنی بر غیر قانونی بودن آن اجرا کند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

خباز تاکید کرد: تصور شخص من بر این است که مسوولان اجرایی برای دلخوشی احمدی‌نژاد مقدمات اجرا را فراهم می‌کنند، اما به سراغ اجرا نمی‌روند؛ چرا که به محض اینکه به مرحله اجرا برسند، دستگاه‌های نظارتی به سراغ آنها می‌روند.

وی ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که دولت برای این طرح ارائه کرده بود، ایرادات فراوان وجود داشت که رییس مجلس این ایرادات را دوباره به دولت ابلاغ کرد.

خباز گفت: کسانی که به مصوبات غیرقانونی از جمله استخدام‌ها دل بسته‌اند با لغو این مساله توسط دولت یازدهم آزرده خاطر می‌شوند و تمام این مسائل ناشی از این مساله است که دولت دهم بر اجرای خلاف قانون اصرار دارد.