دنیای اقتصاد- مراسم روز پزشک، عصر پنج‌شنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، حسین کمالی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، عباس شیبانی عضو شورای شهر تهران، عفت مرعشی و فاطمه هاشمی رفسنجانی از میهمانان این نشست بودند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان میهمان وی‍ژه در این مراسم حضور داشت، دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این همایش گفت: سازمان نظام پزشکی جزو کارهای خوب دوران پهلوی البته پهلوی دوم بود. وی با بیان اینکه در بیرون ایران نخبه‌های بزرگی از پزشکان را داریم، افزود: آنها مایه فخر ایران به حساب می‌آیند. کاش حجاب بین ما و ایرانیان خارج از کشور که ضخیم شده است، ضخامتش کمتر شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، هاشمی رفسنجانی در ادامه از مشکلات چند سال اخیر جامعه پزشکی و مردم گفت و تاکید کرد: بیمارستان‌ها این‌جور نباید باشد. مردم باید احساس امنیت کامل کنند، ولی چنین چیزی نیست. اگر توده مردم پایشان به بیمارستان باز شود، با هزینه‌های بیمارستان‌ها، زندگی‌شان مختل می‌شود. وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی از سازمان‌های دموکراتیک است، گفت: قاعده این سازمان دموکراتیک است و اعضای آن از طریق پزشکان انتخاب می‌شوند. متاسفانه در این دوره اشکالاتی گرفته شد و در رسمیت یافتن رییس این سازمان تاخیر افتاد، اما امروز حکم ایشان خوانده شد.

شرایط امنیتی فضای کشور را تلخ کرده بود

رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه سخنانش با بیان اینکه می‌خواهم پرانتزی باز کنم و به تغییر و تحولات اخیر در کشور اشاره‌ای داشته باشم، تغییر و تحولات اخیر را جدید عنوان کرد و افزود: وضعی که پیش آمده است برای دهه اخیر در کشور جدید است و خود مردم مساله را حل کردند ما کاری نکردیم. کاری که من کردم این بود که در جریان ثبت‌نام به وزارت کشور رفتم و اسمم را نوشتم، کلمه‌ای هم مصاحبه نکردم. رفتم و گفتند «صوراسرافیل» درست کردی، در حالی که تبلیغی نکردم و حرفی هم نزدم و خود مردم کار کردند. پیامک‌هایی آمد و گفتند تو صوراسرافیل درست کردی، زلزله درست کردی، در حالی که این کار مردم بود، مردم به این نتیجه رسیده بودند که باید تغییر ایجاد شود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در این چند سال مردم با مشکلاتی روبه‌رو بودند و نیاز به تغییر داشتند، اظهار کرد: منظورم تغییر در نظام نیست. مردم عاشق نظام و ولایت هستند. آنچه باعث تغییر شد شرایط زندگی، روابط خارجی و خطر جنگ ولو در حد طرح آن باعث تغییر شد. شرایط امنیتی فضای کشور را تلخ کرده بود، حتی مردمی که از وضعیت خوبی برخوردار بودند لذت زندگی را نمی‌دیدند، امنیت نداشتند و از لحاظ مختلف تغییر می‌خواستند، از این رو خودشان این کار را کردند. وی تاکید کرد: با اینکه من از میدان رفتم اما مردم کار خود را کردند، باید قدر مردم را دانست. همچنین مردم نیز باید قدر دستاورد خود را بدانند. مردم کار بزرگی کردند. این کار اگر می‌خواست در کشور‌های دیگر انجام شود با خونریزی‌هایی همراه می‌شد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسولان باید بفهمند که در رای مردم دخالت نکنند رای مردم را حق‌الناس دانست و گفت: حق‌الناس یعنی اینکه باید جواب بدهیم خدا هم نمی‌بخشد. اگر به این جمله دقت کنیم از این به بعد همه انتخابات‌های ما خواست ملت می‌شود و خواست آنها تبلور پیدا خواهد کرد. هاشمی ضمن تبریک به علیرضا زالی رییس جدید سازمان نظام پزشکی، گفت: خوشبختانه با حکمی که آقای دکتر روحانی دادند فعالیت وی رسمیت پیدا کرد. البته حفظ حقوق مردم و حفظ حقوق دست‌ اندرکاران سازمان و پزشکان از وظایف شما در این سازمان است. همچنین در ادامه همایش روز پزشک، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، حکم حسن روحانی را در تنفیذ علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی قرائت کرد. .رییس‌دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه یکی از پیامدهای امیدبخش حماسه‌ای که ملت ایران در ۲۴ خرداد آفرید، مقابله ملت با چالش‌های موجود بود، گفت: ملت به دنبال سطحی از زندگی هستند که شایسته آنها باشد. بدون کمک مردم و بدون ادامه حماسه توسط مردم، دولت نمی‌تواند به اهداف اعلام‌شده خود برسد، اما با مردم همه کار شدنی است.

ظلم‌کنندگان علاوه بر توبه باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده اقدام کنند

اما رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار حجت‌الاسلام محمد موحد و جمعی از اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خلق حماسه سیاسی ۲۴ خرداد در کشور گفت: اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند.

به گزارش «ایلنا»، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به علت سکوت در برابر برخی اهانت‌ها، افتراها و تخریب‌ها گفت: ما دعوت به عفو و گذشت شده‌ایم و خداوند جبران‌کننده هر خوب و بد است.